Capul de afis este tronsonul Sibiu-Pitesti, cel mai dificil segment din autostrada Bucuresti - Nadlac. Guvernul vrea sa-i convinga pe chinezi sa il construiasca in parteneriat public-privat. Adica noi venim cu terenurile si avizele necesare, chinezii cu mana de lucru si materialele de constructii, iar apoi ei incaseaza veniturile din taxa pe autostrada.

In Bucuresti chinezilor li se va oferi proiectul liniei de metrou Bragadiru -Voluntari, mai ales ca in Shenzen au reusit sa faca 16 statii de metrou in doar un an. Si  constructia centurii Capitalei si cea a podului peste Dunare Braila-Tulcea, sunt pe lista.

Chinezii vor sa devina actionari la Centrala Nucleara de la Cernavoda si sa participe la constructia reactoarelor 3 si 4. Se va negocia si un mare proiect de investitii in agricultura. Potrivit unor surse ar putea fi vorba despre canalul pentru irigatii Siret- Baragan.

Premierul este insotit de 50 de oameni de afaceri romani care merg in China sa caute noi piete pentru exporturile romanesti, in speranta ca vor semna contracte contracte care sa le aduca vanzari de zeci sau  de milioane de euro intr-o piata care are 1,3 miliarde de consumatori.

Cu rezerve valutare de 3 trilioane de dolari Beijingul este in expansiune. Chinezii sunt in cautare de resurse minerale ieftine pentru a-si continua dezvoltarea. Cea mai recenta achizitie este cumpararea de la omul de afaceri Frank Timis a 25 % dintr-o mina de fier detinuta de acesta in Sierra Leone. In Europa, chinezii au investiitii in Grecia, Ungaria, Portugalia si Irlanda.

La noi, sunt pe locul 17 in topul investitorilor straini cu mai putin de 400 de milioane de euro - cea recenta investitie este compexul China Town din Afumati. In plus, ar putea sa investeasca 700 de milioane de euro in constructia centralei de la Doicesti si alte cateva sute pentru hidrocentrala de la Tarnita. La schimb, primesc carbune si energie electrica ieftina.

State Grid China, una dintre cele mai mari companii energetice din lume vrea sa cumpere 15% din actiunile Transelectrica.