Cel putin teoretic, in acest moment, Emil Boc poate gasi cu greu o rezolvare concreta la problema scumpirilor, avand in vedere ca piata combustibililor auto este una libera.

Deputatul Varujan Pambuccian a ridicat problema pretului la combustibili si a afirmat ca trebuie gasite parghiile legale, prin care sa se reglementeze aceasta piata chiar daca va fi dificil in cadrul legislativ actual.

La randul sau, vicepresedintele PDL, Gheorghe Flutur a declarat ca premierul Emil Boc a solicitat Ministerului de Finante clarificari privind preturile la carburanti.

"Este o preocupare pe care premierul o are in aceasta perioada si sunt convins ca mai multe lucruri va spune domnul prim-ministru, care a solicitat responsabililor de resort - ma refer la cei din Ministerul de Finante - clarificari in acest domeniu", a declarat Flutur, luni, dupa sedinta conducerii centrale a PDL, intrebat daca in sedinta coalitiei de guvernamant s-ar fi constituit deja un grup de lucru care sa monitorizeze preturile la carburanti.

Consiliul Concurentei analizeaza inca din 2005 piata carburantilor, dar nu a emis pana acum nicio concluzie.

Carburantii au depasi pragul de cinci lei pe litru cu ultimele scumpiri din decembrie si se indreapta spre cel de 6 lei.
In mai multe orase din tara, soferii au organizat proteste!

Unde au ajuns carburantii

La sortimentele premium, pretul se apropie de 6 lei, motiv pentru care tot mai putini soferi se urca la volan.

Un luxemburghez poate face 69 de plinuri pe luna cu salariul mediu net din tara lui. Asta si pentru ca un litru de motorina este in Luxemburg doar 1,06 euro, adica mai ieftin decat in Romania.

La noi, cu salariul mediu net de 311 euro, putem face doar 5,5 plinuri intr-o luna, de sapte ori mai putine decat un german.

Vestea proasta este ca accizele vor creste in continuare pentru a se alinia cu cele din tarile UE.