Pe segmentul de retail, banca vizeaza o crestere a creditarii cu 0,8%, la 17,2 miliarde lei, iar pentru companii mizeaza pe un avans al imprumuturilor de 11,3%, la 10,4 miliarde lei, potrivit bugetului pe 2015 care urmeaza sa fie aprobat in AGA pe 9 aprilie, prezentat de Mediafax.

In acest sens, BRD va continua sa promoveze creditele imobiliare si sa sustina productia de credite de consum pentru persoanele fizice, iar pe segmentul companiilor va dezvolta o strategie care sa vizeze cu prioritate sectorul energetic, agricultura si agro-industria, infrastructura, marii comercianti si marii exportatori.

Banca are in vedere sa regandeasca organizarea comerciala si portofoliile de clienti, ca urmare a revizuirii principiilor de segmentare a clientelei, se arata in prezentarea pregatita pentru actionari. Totodata, intentioneaza sa accelereze reorientarea tranzactiilor bancare curente de la ghiseu spre canalele alternative.

Pe partea atragerii de resurse, BRD isi propune sa creasca soldul depozitelor cu 7,2% in acest an, de la 36 miliarde lei la 38,6 miliarde lei. De la populatie vrea sa atraga in plus cu 6,7%, sporind portofoliul total la 22,1 miliarde lei, iar de la companii cu 7,8%, ajungand la un sold pe acest segment de 16,5 miliarde lei.

Astfel, raportul credite-depozite ar urma sa se reduca de la 73% la 72%. Per total, banca vrea sa recastige numarul de clienti pierduti anul trecut, cand portofoliul s-a redus cu 2%, la 2,34 milioane, astfel incat la finalul anului sa aiba 2,278 milioane clienti, nivel similar cu cel de la sfarsitul anului 2013.

BRD este a doua banca din Romania in functie de active, administrand la finele anului trecut 45,18 miliarde lei, in scadere de la 47 miliarde lei la sfarsitul anului 2013. Actiunile bancii sunt tranzactionate la Bursa de Valori Bucuresti, fiind cotate la 9,6 lei/titlu, in scadere cu 1,03%. Capitalizarea bancii se ridica la 6,76 miliarde lei.