Bugetul mediu total alocat pentru Craciun si Revelion inregistreaza, astfel, o crestere comparativ cu anii anteriori - 1.255,47 lei in 2012, 1.046,75 lei in 2011, 1.052,48 lei in 2010 si 1.523,29 lei in 2009, arata cercetarea efectuata de Mednet Marketing Research Center, scrie Mediafax.

"Principalul motiv de crestere a acestui buget poate fi faptul ca preturile la majoritatea produselor si a serviciilor de pe piata romaneasca au crescut in decursul anului", spun initiatorii studiului.

Pentru 33,5 la suta dintre persoanele chestionate, acest buget este insa mai mic decat cel din 2012.

Majoritatea persoanelor chestionate au aratat ca bugetul alocat pentru Craciun si Revelion este mai mare decat cel de anul trecut, cresterea fiind resimtita la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.). Bugetul mediu pe care respondentii intentioneaza sa-l aloce pentru mancare si bautura fiind de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei in 2012, 422,27 lei in 2011, 491,54 lei in 2010 si 556,13 lei in 2009).

O crestere este inregistrata si pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.), orasenii intentioneaza sa aloce, in medie 498,63 lei (comparativ cu 414,08 lei in 2012, 397,72 lei in 2011, 302,07 in 2010 si 321,09 lei in 2009), au mai precizat realizatorii studiului.

In ceea ce priveste calatoriile sau excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, se inregistreaza, de asemenea, o crestere a bugetului alocat - 1.524,47 lei in medie, comparativ cu 1.384,17 lei in 2012, 1.332,41 lei in 2011, 1.351,79 lei in 2010 si 1.312,50 lei in 2009.

Tot in perioada sarbatorilor de iarna, o alta categorie de cheltuieli este cea a "iesirilor in oras sau la restaurant". Pentru aceasta, persoanele intervievate intentioneaza sa aloce, in medie, aproximativ aceeasi suma ca si anul trecut, respectiv 378,02 de lei.

In privinta cadourilor pentru cei dragi, cu ocazia Craciunului si a Revelionului, suma medie pe care intentioneaza sa o cheltuiasca majoritatea respondentilor (87,1 la suta) este de 465,25 lei. Cei mai multi intentioneaza sa cumpere articole de imbracaminte sau incaltaminte (52,1 la suta ), cosmetice sau parfumuri (35,2 la suta ), jucarii (34,1 la suta) sau ciocolata sau cafea (19,8 la suta), se mai arata in studiu.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada cuprinsa intre 21 si 27 noiembrie 2013. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu varsta intre 18 si 65 ani, marja de eroare a studiului fiind de ± 3,46 la suta.