Fie ca este vorba despre un site, un blog personal sau orice alt gen de publicatie, iata cinci dintre cele mai mari greseli pe care le fac produsele media.

Sa crezi ca toate canalele trebuie tratate la fel

Daca ai fost obisnuit sa scrii pe hartie in ultimele cateva decenii, s-ar putea sa fie o adevarata provocare in a te vedea acum editor online. Si invers este valabil, s-ar putea sa crezi cu greu ca poti fi altceva decat un ziarist in mediul digital. Chiar si asa, pentru a supravietui in secoul 21, editorii trebuie sa gaseasca o cale de mijloc, pentru a performa in orice mediu.

Niciunul dintre canalele de comunicare nu este perfect, dar fiecare are caracteristici unice care pot crea oportunitati si avantaje pentru cel care stie sa le recunoasca si sa profite de ele. Din pacate, majoritatea editorilor crede ca sunt capabili sa gandeasca pe toate canalele, dar, de fapt, de fiecare data foloseste doar elementele de scriitura pe care le cunoaste. Iar acest lucru nu inseamna sa gandesti in ansamblu.

Nu conteaza cantitatea, ci calitatea

Nimeni nu se mai indoieste ca retelele sociale de tipul Twitter sau Facebook au revolutionat modul in care informatiile sunt distribuite si descoperite. Dar, pentru editorii care trebuie sa obtina bani din continutul pe care il produc, sunt importante mai multe aspecte, nu doar mediul din care provin cititorii.

De cele mai multe ori, conteaza mai mult ca informatia sa ajunga unde trebuie, la persoana interesata si care o poate intelege, decat sa ajunga la un public larg care nu poate fi valorificat. De aceea, este o mare greseala sa investesti resurse pentru a atrage site-uri ce furnizeaza trafic, dar pe care nu il poti mentine sau fructifica ulterior.

Impartirea venitului nu inseamna investitie

Majoritatea publicatiilor trec prin vremuri grele, mai ales cele traditionale. Acest lucru descurajeaza investitiile necesare pe termen lung si favorizeaza relatiile bazate pe impartirea venitului si care functioneaza doar pe termen scurt.

Spre exemplu, publicatiile trebuie sa isi adapteze produsele la tipul de cititori, printre care se afla si cei care folosesc un dispozitiv iPad. O solutie rapida este firma OnSwipe care creaza aplicatii prin care utilizatorii pot citi ziare sau reviste online si totul in schimbul unei parti din profitul obtinut de publicatii din reclame.

Maximizarea numarului de afisari al anunturilor in locul optimizarii

Cand vine vorba de publicitate, a creste numarul de vizualizari pe care le oferi de obicei are un impact negativ asupra CPM-ului efectiv. Prin CPM, specialistii in publicitate online calculeaza cat de eficiente sunt reclamele pe anumite pagini web si site-uri. Asa ca, la fiecare 1.000 de reclame vizualizate, poti sa calculezi o anumita suma. Iar acest procedeu este unul mult mai eficient pentru a calcula veniturile din publicitate decat costul per click. Insa, multe publicitatii uita aceste lucruri.

Subestimarea importantei unei strategii bine puse la punct de obtinere a venitului

Realitatea demonstreaza tot mai mult ca veniturile din publicitate nu sunt indeajuns atunci cand vorbim despre mediul online. A venit momentul ca aceasta sa fie o parte din planul de afaceri si nu unica componenta a lui. Iar continutul pe bani este una din solutii. Sunt multe publicatii pe care poti citi doar daca platesti pentru asta. Sistemele pay wall, care pun in practica aceasta strategie, sunt si ele imperfecte. Desi Pay Wall-urile sunt doar o metoda de a controla accesul, sunt si una foarte ineficienta dupa cum au demonstrat site-urile unor publicatii ca New York Times, fiindca poate fi “spart” foarte usor.

Fara o strategie coerenta care ia in considerare audienta si stabilirea preturilor, un pay wall singur nu poate face foarte multe pentru venitul publicatiei.