In primele sase luni ale anului trecut, creditele de consum acordate de IFN-uri se situau la 225,87 milioane euro. Creditele industriale au cumulat 18 milioane euro si creditele auto - cinci milioane euro, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Societatilor Financiare ALB Romania, preluat de Mediafax.

Pe segmentul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 53%, imprumuturile de tip nevoi personale detin o cota de 38%, iar creditele la POS - 9%. Din totalul creditelor auto, 77% au fost destinate achizitiei de vehicule noi, restul revenind masinilor rulate.

Cele mai multe imprumuturi au avut o valoare de pana la 1.000 euro (49%) si intre 1.000 si 5.000 de euro (34%), la polul opus situandu-se finantarile de peste 10.000 de euro (8%).

"In ceea ce priveste creditele acordate pe categorii de varsta, 29% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 27% persoanelor cu varste cuprinse intre 35 si 45 de ani, 20% persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani, 19% persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani si doar 5% persoanelor sub 25 de ani", se arata in comunicat.

Putin peste jumatate dintre clienti sunt barbati, iar 66% din totalul imprumutatilor se declara necasatoriti.

Persoanele cu studii medii acceseaza cel mai mult finantari (52%), urmate de cele cu studii superioare (34%) si cu studii elementare (14%).

"Venitul net al clientului IFN in creditul de consum este cuprins intre 501 si 1.000 RON in proportie de 52%, urmat de venitul cuprins intre 1.001 si 1.500 RON pentru 22% din clienti. 9% dintre acestia au un venit intre 1.501 si 2.000 RON, 5% inregistreaza un venit intre 2.001 si 2.500 RON, iar restul de 6% au declarat venituri nete de peste 2.500 RON. Tot 6% au venituri mai mici de 500 RON", se mai spune in comunicat.