"Invatam din experiente. Ne-am propus anul acesta sa mergem pe un model de cupon fix. Vom incerca sa fie unul atractiv. Si noi targetam costuri, nu subventionam datorie publica, dar sa fie un cupon corect. Vom merge pe subscriere simpla si o perioada mult mai lunga. Conteaza foarte mult publicitatea acestuia", a spus Jiru.

El a precizat ca prin emisiunile pe care le lanseaza Ministerul Finantelor se doreste educarea populatiei.

"Prin emisiunile pe care le facem pe piata bursiera incercam sa educam populatia. O persoana fizica care investeste pe Bursa de Valori Bucuresti, daca a vandut un pachet de actiuni are disponibilitati. Am vrut sa venim si noi cu titluri de stat pe piata bursiera pentru a-i da, prin aceeasi companie de intermediere financiara, sa poata sa se mute pe ceva mai lichid, pe un alt tip de instrumente nu sa paraseasca piata de capital ci sa se duca pe cea bancara pentru a procura titluri de stat. Orice persoana fizica o poate face pe ambele piete. Ne-am propus sa continuam. Si noi avem un scop, o tinta: diversificarea bazei de investitori, cei locali. Anul trecut am plecat pe un instrument putin mai sofisticat de aceea l-am numit "de testare". Am vrut sa educam piata si sa mergem pe oferte competitive. Poate am mers putin cu trei pasi inainte", a mai afirmat Jiru.

In vara anului trecut, populatia a cumparat titluri de stat de 65 de milioane de lei in cadrul emisiunii cu o valoare totala de 100 de milioane de lei derulata in perioada 8 - 19 iunie, iar dobanda a fost stabilita la 2,15% pe an. Emisiunea de titluri de stat din 2015 a fost prima din ultimii 10 ani destinata populatiei.

Ministerul Finantelor preciza, la vremea respectiva, faptul ca relansarea dupa 10 ani a titlurilor de stat dedicate in exclusivitate populatiei prin Programul FIDELIS are in vedere crearea unui instrument alternativ de economisire, diversificarea bazei de investitori in titlurile de stat, precum si imbunatatirea culturii financiare a populatiei.