Daca aveti acest ghinion, trebuie sa mergeti la banca de care apartineti, iar, daca nu gasiti intelegere, singura solutie este sa faceti plangere la politie sau la Protectia Consumatorilor. Din pacate, inspectorii ANPC au descoperit si alte nereguli.

Primul lucru pe care trebuie sa il faceti atunci cand scoateti bani dintr-un bancomat: numarati-i! Foarte putine ATM-uri din Romania va avertizeaza printr-un mesaj pe ecran ca s-a produs o eroare. Daca s-a intamplat sunati la linia de urgenta a bancii. Numarul de telefon este scris chiar pe spatele cardului.

I s-a intamplat si domnului Olar, din Suceava. Sotia acestuia a incercat sa retraga 150 de lei insa bancomatul i-a dat doar o chitanta si... atat. Oamenii au sunat la numarul de urgenta, dar problema nu a putut fi rezolvata pe loc. Asa ca sotii Olar au mers la banca, dar si la politie.

"- In decurs de o saptamana 2-3 maxim banii au fost virati inapoi in cont fara nicio explicatie din partea bancii sau a politiei.
- Au spus ca a fost o defectiune in bancomat?
- Au zis ca nu pot comenta. nu au voie sa-mi spuna nimic, dar mi s-a intamplat poate sa i se intample oricui", povesteste Dorin Olar.

Perfect adevarat, acesta nu e singurul caz. Daca va aflati in aceasta situatie trebuie sa depuneti cat mai repede o cerere de anulare a tranzactiei, iar banca este obligata sa va raspunda in 30 de zile. Daca insa banca nu va da banii inapoi, va puteti adresa politiei, dar si Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor. In cele mai multe cazuri bancile au fost obligate sa restituie banii si sa remedieze problemele aparute.

"S-au intamplat situatii in care aceste aparate nu functionau din motive nejustificate. Vorbim de neeliberarea unei sume si modificare soldului, desi suma nu a fost eliberata", spune Bogdan Nica, presedinte ANPC.

Asociatia Romana a Bancilor nu a raspuns la solicitarea reporterilor ProTV de a comenta aceste cazuri.