"Daca la jumatatea acestui an situatia absorbtiei si perspectivele nu ne dau sperante ca pe anumite programe putem sa crestem spectaculos nivelul absorbtiei va fi vorba despre o decizie politica si guvernul va aproba mutarea fondurilor de pe o anumita zona pe alta", a declarat Vatafu, sef al Autoritatii de Coordonare a Instrumentelor Structurale (ACIS) si consilier al premierului, scrie Mediafax.

Afirmatia acestuia a venit in replica la intrebarile jurnalistilor privind cat de fezabil este obiectivul Romaniei de a absorbi 90% din fondurile structurale, in conditiile in care cel mai mare program, alocat transporturilor, are un grad de absorbtie putin peste 1%.

"N-as vrea sa pronunt un program sau altul, dar presupunerea pe care o faceti poate avea o baza in realitate, in masura in care programul respectiv nu are un grad de absorbtie satisfacator si nici perspective", a spus Vatafu, intrebat daca transferul de fonduri se va face de la transporturi catre Programul de Cresterea Competitivitatii Economice pentru proiectele de infrastructura rurala.

Consilierul primului ministru a recunoscut ca proiectele mari de infrastructura din transporturi au un ciclu de executie indelungat, ceea ce face improbabila finalizarea multora dintre acestea pana la sfarsitul anului 2015.

Vatafu a precizat si ca alocarea de la un program sectorial la altul va fi destul de greoaie, intrucat procedurile birocratice sunt mult mai numeroase decat in cazul realocarii in cazul aceluiasi program sectorial.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anuntat in martie ca vrea sa creasca rata de absorbtie a fondurilor europene cu 16 puncte procentuale, de la 4% la 20% la finele acestui an.