“Romania are potentialul sa devina, in 20 de ani, una dintre primele 10 economii ale Uniunii Europene, marindu-si economia de patru ori, daca se concentreaza pe trei arii cheie si aplica guvernanta necesara implementarii unui plan pe termen lung. (...) Comunitatea FIC este constienta ca sunt foarte multe lucruri de facut, fiecare important, insa considera ca sunt trei directii cheie in care eforturile trebuie concentrate, pentru a asigura baza unei cresteri sustenabile: infrastructura moderna, demografie si capital uman, eficienta publica si privata”, se arata intr-un comunicat al Consiliului, remis presei.

Potrivit FIC, pentru atingerea acestui obiectiv ar fi necesar ca Romania sa faca un salt calitativ astfel incat sa poata creste in medie cu o rata situata in jurul valorii de 4% pe an, pe o perioada de 20 de ani. Cresterea economica poate accelera de la 3,3% - cat este estimat potentialul in prezent - pana spre un maximum de 4,5% spre finalul perioadei, se subliniaza in comunicat.

Pe de alta parte, reprezentantii mediului de afaceri sustin ca ritmul actual de crestere a economiei romanesti, desi incurajator, nu este sustenabil pe termen lung, in absenta unei abordari strategice.

“FIC nu are vocatia de a produce un plan pe termen lung pentru Romania. Este atributul Guvernului, cu sprijinul Presedintiei, Parlamentului, Bancii Nationale, partidelor politice si printr-o ampla consultare cu mediul academic, cu societatea civila si cu mediul de afaceri. Ceea ce ne propunem este sa cream o platforma de dialog in care sa stimulam si sa contribuim la aceasta dezbatere privind definirea unei ambitii nationale, promovarea ei si sa gasim idei sau potentiale solutii cu privire la un model de guvernanta, folosind principiile pe care le aplicam in afaceri”, se mai arata in comunicatul citat.

In acest sens, FIC a lansat campania VA URMA, care isi propune in primul rand sa comunice cu publicul si cu toti actorii relevanti, pentru ca fiecare sa constientizeze potentialul pe care il are Romania si pe care il poate mobiliza odata ce si-a asumat o astfel de ambitie si o strategie integrata, coerenta pe termen lung, cu prioritati bine definite.

In plus, in cadrul campaniei reprezentantii FIC vor incerca sa explice publicului care sunt beneficiile unei cresteri economice sustenabile, cum se rasfrang rezultatele asupra intregii societati si cum cred ei ca se poate ajunge acolo.