Potrivit O.G. nr. 130/2000 "consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor".

Iar conform legii nr. 449/2003 "vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele. In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata".

Returnarea produselor nu se poate face oricum, ci trebuie indeplinite anumite conditii, cum ar fi:
- integritatea ambalajului original;
- niciun accesoriu nu trebuie sa lipseasca;
- trebuie prezentate etichetele si toate documentele insotitoare;
- produsul trebuie sa fie in perfecta stare, altfel clientul e bun de plata.

E bine de stiut ca toate cheltuielile de returnare si de livrare sunt suportate de consummator, iar timpul estimat de rambursare a contravalorii produsului este de 30 de zile.

eMag merge mai departe si ofera ExtraGarantia de Retur pentru cei care si-au dat seama ca nu este nimic in neregula cu produsul achizitionat, dar ca pur si simplu nu este ce si-au dorit. Astfel, in termen de 30 de zile calendaristice de la cumparare, poti trimite produsul inapoi prin curier ori il predai direct in showroom si iti primesti banii integral sau orice alt produs care ti se pare mai potrivit nevoilor tale. Aceasta oferta este valabila pana pe 30 aprilie 2010.

Cum functioneaza?

ExtraGarantia de Retur este valabila atat pentru persoanele fizice cat si pentru persoanele juridice ce au achizitionat produse de pe site-ul eMag. Asta spre deosebire de returul obisnuit, care se aplica numai persoanelor fizice.

In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, in timp ce restul cantitatii este acceptat doar daca produsele sunt sigilate.

De retinut

In cazurile in care produsele returnate prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, eMag va decide daca accepta returul sau daca opreste o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.

Aceasta ExtraGarantie de Retur nu afecteaza in nici un fel drepturile legale de retur in 10 zile in cazul comertului la distanta.

Exceptii

Produsele care dupa ce au fost desfacute nu mai prezinta niciun fel de utilitate pentru un alt client nu sunt acceptate la retur. Este vorba despre licente software, consumabile, produse de ingrijire personala, produse din categoria "servere".

Tot astfel, nu se pot returna produse aduse pe "comanda speciala", produse care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate, ale caror etichete de identificare sunt deteriorate sau lipsesc, imprimante sau multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate, daca au licentele preinstalate activate, echipamente de pe care s-au dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate. Mai multe despre ExtraGarantia de Retur, pe site-ul eMag.

Potrivit unui raport intocmit de Comisia Europeana, 55% dintr-un total de 369 de site-uri de comert online de produse electronice din UE au probleme legate de legislatia privind protectia consumatorilor, in sensul ca isi induc in eroare clientii cand vine vorba de preturi sau de conditiile de retur. Sase dintre acestea sunt din Romania.

Tie ti s-a intamplat vreodata sa ai probleme la retur? Scrie in sectiunea "Comentarii" de mai jos!