Bogdan si-a deschis in 2008 un centru de reparat laptopuri. A inceput cu 3 oameni si 10 comenzi pe luna. "Acum, la sfarsitul lui 2010 am ajuns la 8 oameni in total si ne vin cam 100, 150 de laptopuri pe luna'', spune Bogdan Rohan, director general service IT.

Pentru service oamenii platesc de obicei intre 100 si 500 de lei, in timp ce un laptop nou costa si de zece ori mai mult. Asa ca angajatii lui Bogdan nu mai fac fata.

El a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 100.000 de euro. Iar in 2011 spera la 200.000 de euro pentru ca vrea sa se extinda. "Acesta este noul spatiu, 120 de metri. Aici vrem sa facem o receptie, aici va fi spatiul de service. Vom angaja alti 4 oameni anul anul acesta", adauga el.

Intr-un alt colt al  Bucurestiului domnul Georgescu si-a amenajat in curte un atelier de cizmarie. Spatiul este limitat asa ca nu are loc de calculator, desi si-a facut totusi un site pe net. ''Copilul meu mi-a facut un site acolo si  eu i-am dicatat ce sa scrie. Ma suna 3-4 persoane pe zi", spune Dan Georgescu, mester. El face inclusiv livrari la domiciliu.

Fie ca vorbim de laptopuri sau de flecuri la pantofi, numitorul comun al acestor mici afaceri de succes este internetul. In mediul virtual reclama este gratuita iar clientul gaseste toate informatiile de care are nevoie.

Pe unul dintre cele mai mari site-uri de servicii sunt inregistrate peste 2.000 de firme doar pentru reparatii. Cu alte cuvinte daca nu avem bani de lucruri noi, invatam sa ne carpim.