Dupa "Vinerea Neagra", care a dus in Statele Unite incasari totale de vreo 11 miliarde de dolari, astazi a venit la rand "Super lunea", o alta strategie menita sa stimuleze vanzarile. De data aceasta, chilipilurile s-au mutat exclusiv pe site-uri.

"Categoric, anticipez vanzari cu 5-7% mai mari luni decat anul trecut", a declarat Graham Jones, manager site cumparaturi.

Totusi, cu atatea probleme in economie si cu nesiguranta locului de munca, ce ii determina pe oameni sa isi risipeasca banii?

"Esentiale sunt darurile pentru cei dragi. Oamenii nu vor sa renunte sa faca daruri. Mai degraba vor taia din alte cheltuieli", a explicat Jones.

Inca de la primele ore, milioane si milioane de pamanteni au pornit la vanatoare cu ajutorul computerelor si al telefoanelor inteligente.

"Multi ignora agitatia din jur si fac cumparaturi prin intermediul mobilului. 12% din vanzarile on-line, de anul acesta, vor fi facute cu ajutorul unor smartphone-uri",a spus Graham Satchell, corespondent BBC

In week-end-ul abia incheiat, cuvantul recesiune aproape ca a palit in fata freneziei din Vinerea Neagra.

"Sunt ocazii excelente pentru cumparaturi. Trebuie doar sa ai rabdare sa stai la rand  si sa te strecori printre hoardele de cumparatori", este de parere o cumparatoare.

Si sa ai noroc sa scapi teafar ! La un centru comercial din Texas, o femeie era cat pe ce sa moara calcata in picioare pentru niste DVD-uri.

Ispititi de oferte cumparatorii au cheltuit in medie cam 400 de dolari.