Conceptul RAK, cu motor electric, prefigureaza viitorul model de oras propus de nemtii de la Opel. Costa un euro - spun constructorii - ca sa parcurgi 100 de kilometri, cat e autonomia intre doua opriri la priza.

"Nu puteti s-o cumparati astazi, este inca un concept, dar suntem convinsi ca poate exista o piata extrordinara pentru aceste vehicule", a declarat Nick Reilly, presedinte GM Europa.

Si BMW intra in "era electrica". A venit la Frankfurt cu conceptul i3 - zero emisii si performante deloc de neglijat: atinge "suta" in mai putin de 8 secunde, iar viteza maxima e de 150 de kilometri pe ora.

Un Smart cu sclipici, ca un glob dintr-o discoteca, ascunde, la randul sau, sub capota, un motor electric. La fel ca Twizy, ultimul venit in "flota verde" de la Renault.

"Twizy este, de fapt, un vehicul cu totul nou si face parte dintr-un nou segment auto, ceva intre scuter si un vehicul pe patru roti", Christophe Ambroggi, manager produs, Renault.

Adica o masinuta ultra-compacta: 2 metri si jumatate lungime, un metru si 20 de centimetri latime - perfecta pentru "jungla" traficului urban.

Criticata pentru ca intarzie sa-si diversifice gama, Renault prezinta la Frankfurt si noul Twingo, o mica "citadina" care a capatat identitate stilistica complet diferita.

Editia a 64-a a salonului auto de la Frankfurt se desfasoara intr-o atmosfera mult mai voioasa decat precedenta, din 2009, care a avut loc in plina recesiune. Numarul expozantilor trece de 1.000, cu peste 200 mai multi decat acum doi ani.