ANAF a finalizat procedura de achizitie publica a serviciilor de acceptare a platilor online de impozite, taxe si contributii cu ajutorul cardului bancar, prin Sistemul National Electronic de Plati (www.ghiseul.ro), si a incheiat un acord cadru cu trei banci, valabil 32 de luni.

Astfel, BCR, Banca Transilvania si Garanti Bank au semnat cu ANAF un acord conform caruia, periodic, este aleasa oferta cu pretul cel mai mic si este semnat un contract subsecvent pentru maximum 12 luni.

Primul contract subsecvent va fi semnat cu Garanti Bank, care va percepe ANAF un comision de 0,24%, dar nu mai mult de 14,40 lei, din valoarea fiecarei plati efectuate electronic de contribuabil.

In prezent, exista si posibilitatea achitarii obligatiilor fiscale in numerar sau prin card bancar la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, prin virament (ordin de plata, internet banking etc) sau prin mandat postal.

Lansat in martie 2011, www.ghiseul.ro si este administrat si operat de Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR), institutie aflata in subordinea MSI.

Din aprilie 2013, MFP si ANAF au initiat un proces de modernizare a administratiei fiscale finantat de Banca Mondiala in suma de 70 milioane de euro.

La finalul anului 2013, Guvernul a adoptat o hotarare prin care s-a stabilit ca plata comisionului aferent platii electronice cu cardul a taxelor si impozitelor prin intermediul www.ghiseul.ro (altul decat comisionul prevazut prin contract de catre banca cu care fiecare cetatean are contract) sa fie suportata de catre beneficiarul platii (respectiv de institutiile publice).

Un numar de 96 de primarii accepta plata online a taxelor si impozitelor locale, prin www.ghiseul.ro sau platformele proprii.