Dragos Damian, CEO al Terapia-Ranbaxy si presedintele Asociatiei Producatorilor de Medicamente Generice din Romania, observa ca sunt doua laturi distincte ale problemei:

Presedintele Duta foloseste termenul de producatori la modul general. Eu cred ca trebuie sa facem distinctia intre producatorii de originale (medicamentele inovatoare, aflate sub protectia brevetului) si cei de generice (doctoriile disponibile la preturi mai mici, iesite de sub patent, cu acelasi efect terapeutic) ca si crestere in piata”.

Damian explica, in acest sens, ca piata de originale a avut un ritm de crestere in primul semestru al lui 2010 de 50%, in timp ce piata de generice a crescut numai la jumatate (cu 20-22%), dar nu pe seama maririi volumelor existente, ci din lansarea unor produse noi.

De cealalta parte, Sorin Popescu, corporate affairs director al Amgen si vicepresedintele Asociatiei Producatorilor Internationali de Medicamente, care grupeaza 22 de companii de medicamente originale, refuza sa comenteze afirmatiile sefului CNAS, cum ca obiectivele pe un an ale producatorilor de originale s-au indeplinit deja la sase luni si spune ca scopul asociatiei nu se refera la alinierea la niste planuri comerciale.

Planul general al companiilor de medicamente inovatoare e sa creasca accesibilitatea pacientilor la tratamentele care salveaza vieti, care ii tin in viata mai mult timp si care le acorda un confort mai mare.” Pe de alta parte insa, sustine Popescu, exista exporturi paralele din ce in ce mai mari de produse farmaceutice, care sunt contabilizate ca vanzari in tara, ceea ce nu e de fapt adevarat.

Cititi mai multe despre evolutia pietei farmaceutice si ce ascunde cresterea de doua cifre pe www.businessmagazin.ro