"Motoarele, H4 si H5, inlocuiesc motorizarile actuale din gama K4 si K7, care echipeaza in principal masinile din familia Logan. Acestea sunt motoare fabricate in prezent in Romania, Turcia si Spania", a declarat un purtator de cuvant al Renault.

Publicatia franceza Liberation titreaza, intr-un articol intitulat "Delocalizarea: Renault arunca gaz pe foc", ca Renault a ales Romania pentru constructia motoarelor H4, sisteme de propulsie de noua generatie, de dimensiuni reduse, pe benzina si cu un consum mic.

Productia ar urma sa inceapa in 2012 sau 2013, la uzina Dacia din Pitesti.

Liberation noteaza, de asemenea, ca producerea motorului in Romania va insemna concedierea a 200-400 de salariati din totalul de 3.450 ai uzinei franceze Douvrin.

Reprezentantul Renault a negat ca vor fi efectuate concedieri.

In iulie 2010, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, a declarat ca uzina de la Mioveni va incepe productia de motoare Euro 5, destinate modelelor marcilor Dacia, Renault, Nissan si Renault Samsung, prin introducerea in fabricatie a unei noi familii de propulsoare si adaptarea uneia care se incadreaza in norma de poluare Euro 4, potrivit Mediafax.

Automobile Dacia a anuntat in decembrie anul trecut ca va investi peste 57 de milioane lei pentru fabricarea unui bloc motor destinat unei noii familii de motoare, 20 de milioane lei din suma totala reprezentand fonduri nerambursabile. Proiectul se va derula pe o perioada de trei ani.