Cele mai mari probleme le au clientii cu credite de valoare mare cu garantie ipotecara pe perioade lungi, de 25-30 de ani.

"Avem situatii in care 40 - 50 la suta dintre clientii care au credite garantate cer sa mearga in continuare pe extinderea perioadei de restructurare", explica Mihai Rauta, director de risc persoane fizice la Raiffeisen Bank.

Variantele oferite de banci sunt reducerea ratei lunare pe o perioada de pana la un an, prelungirea cu cativa ani a duratei de rambursare a creditului sau, pentru cazuri exceptionale, cum ar fi somajul sau decese in familie, amanarea la plata a 2 - 3 rate lunare.

"Clientii vin sa solicite un alt tip de restructurare, nu acelasi tip. De exemplu daca au fost clienti carora li s-a cordat o amanare la plata ratei, vin acum si solicita sa reia plata ratelor, dar la un nivel mai redus", spune Roxana Cristea, sef departament credite retail la BCR.

Bancile spun insa ca apar noi clienti care cer prima restructurare.

"Odata cu masurile de austeritate ale Guvernului am simtit o cerere mai mare din partea salariatilor din sectorul bugetar. Totusi, per ansamblu, salariatii din domeniul bugetar sunt unii dintre cei care platesc cel mai bine ratele la credite", spune Bogdan Spuza, director retail la Unicredit Tiriac.

Pentru ca multi clienti au avut nevoie doar de amanarea catorva rate pentru a se redresa, unele banci ofera acum, la creditele noi de nevoi personale, cateva rate lunare care pot fi amanate la plata de catre clienti.