1. Volkswagen Autostadt - Wolfsburg, Germania. Complexul automobilistic si de stiinta al celor de la VW a devenit o destinatie turistica de top. Atat de populara incat pana si BMW a preluat conceptul pentru BMW Welt din Munchen. Muzeul cuprinde in cea mai mare parte marci germane, pornind de la Beetle-ul original, creat de Ferdinand Porsche, pana la un Audi din 1934 cu bord din sidef. Fiecare partener din grupul VAG are propria cladire. Bentley expune cateva modele istorice. Marca ceha Skoda vine cu o istorie a cristalului de Boemia, iar la Lamborghini poti vedea o singura supermasina inconjurata de ceata artificiala si lumini disco. Printre atractiile Autostadt-ului se numara si posibilitatea de a conduce un SUV Touareg pe un traseu cu obstacole si consolele interactive unde iti poti desena pe computer propriul model de masina.  

2. Muzeul Mercedes-Benz - Stuttgart, Germania. Cea mai fotografiata masina de aici este, fara indoiala, clasicul 300SL Gullwing din 1950, chiar daca nu este la fel de valoros ca roadsterul 500K din 1936. Cum astazi mai exista doar cinci din cele 25 de exemplare construite in total, valoarea lui 500K este de nici mai mult nici mai putin decat 11 milioane de dolari. Modelele sunt expuse cronologic, de la trasura fara cai a lui Gottlieb Daimler din 1888, pana la Silver Arrow-ul din 1939, sau faimosul "Papamobil". Exista si o sectiune de vehicule de competitie, care include masina cu care Juan Manuel Fangio a castigat Grand Prix-ul din 1956 sau o masina futurista de Formula 1 Mercedes-McLaren.  

3. Mille Miglia - Brescia, Italia. Mille Miglia trebuie sa fie singurul muzeu automobilistic din lume gazduit intr-o manastire din secolul 11, un decor destul de potrivit daca stam sa ne gandim la toti cei care venereaza masinile vintage in special italiene, cum ar fi Monza Scaglietii din 1955 sau Lancia Aprilia din 1937. Exista si o sectiune speciala dedicata lui Enzo Ferrari, iar alta faimoasei curse Mille Miglia, de la Brescia la Roma si inapoi, care s-a tinut anual, din 1927 pana in 1957. In fiecare an, in aprilie, are loc o rememorare a acestui eveniment printr-un raliu rezervat masinilor mai vechi de 1957, unele special retrase din muzeu de proprietarii lor, pentru a participa.  

4. Muzeul BMW - Munchen, Germania Muzeul BMW se afla in acelasi complex cu BMW Welt, langa Olympiapark din Munchen. A fost deschis in 1972, chiar inaintea Olimpiadei de vara. Muzeul surprinde istoria companiei, de la motoare si turbine, aeronave, motociclete si pana la prototipuri futuriste de masini cu un puternic accent pe dezvoltarea tehnologica. Cladirea muzeului, supranumita "cazanul alb" este un con inversat, avand la baza un diametru de aproximativ 20m, varful fiind aproape dublu. Muzeul are peste 250 000 vizitatori in fiecare an.  

5. Autoworld - Bruxelles, Belgia Situat chiar in centrul capitalei europene, Autoworld este probabil cea mai impresionanta colectie de masini de epoca din lume. Aici se gasesc automobile europene si americane de la sfarsitul secolului XIX si pana in anii '70. Intre cele 350 de exponate sunt si multe din colectia unui remarcabil entuziast al automobilelor: Ghislain Mahy, din Ghent. El detine, impreuna cu fiii sai, aproape 1 000 de vehicule istorice. Muzeul include si cateva limuzine care au apartinut familiei regale belgiene.