In 2010, Consiliul a sanctionat 49 de intreprinderi si o asociatie, respectiv CECCAR.

Cea mai mare amenda a primit Posta Romana, valoarea sanctiunii fiind de 103,3 milioane lei (24,06 milioane euro).

A doua sanctiune, ca valoare, a fost aplicata Raiffeisen Bank pentru furnizarea de informatii inexacte in cadrul investigatiei privind piata romaneasca a serviciilor bancare si interbancare si s-a ridicat la 14 milioane lei (3,4 milioane euro).

In topul amenzilor se regasesc si cele impuse pentru 14 agenti economici de pe piata administrarii private a fondurilor de pensii obligatorii (5,2 milioane lei), catre sapte firme care au participat in anul 2008 cu oferte trucate la licitatia organizata CNPAS in vederea atribuirii biletelor de tratament balnear in statiunea Baile Olanesti (4,2 milioane lei) si cea aplicata CECCAR pentru fixarea tarifelor practicate de membrii sai (4,05 milioane lei).

Totodata, autoritatea din domeniul concurentei a declansat 23 de investigatii in 2010, fata de 27 in anul anterior, si a finalizat 18 investigatii, comparativ cu doar sase in 2009.

In plus, Consiliul a finalizat doua dintre investigatiile sectoriale declansate in anul 2009, pe piata comercializarii laptelui in stadiul economic producator-procesator si pe piata serviciilor de transport maritim.

In prezent sunt in desfasurare 66 de investigatii, din care 55 sunt pentru posibile practici anticoncurentiale, patru pentru analiza unor concentrari economice, una pentru acte ale administratiei publice locale si sase anchete sectoriale.

Anul trecut, institutia a efectuat inspectii inopinate la 187 de sedii/puncte de lucru, fata de 50 sedii/puncte de lucru controlate in 2009.

"Valoarea taxelor de autorizare aplicate in cazurile de concentrari economice (39) a fost de 6,6 milioane lei. In 2009, valoarea taxelor de autorizare a concentrarilor economice a fost de 8,5 milioane lei", se arata intr-un comunicat al Consiliului.

Pe de alta parte, prin OUG 75/2010 a fost modificata Legea Concurentei, iar noile prevederi permit Consiliului sa fie mai flexibil si sa poata interveni cu mai multa celeritate si eficienta ori de cate ori este nevoie, astfel incat consumatorii sa beneficieze de cele mai bune produse si servicii la preturi concurentiale, precizeaza institutia.