O posibila explicatie este ca programul ''Rabla'', care i-a ajutat sa se mentina pe linia de plutire, n-a mai fost alimentat cu fonduri. Asa ca un voucher a ajuns sa coste triplu.

George Oprea si-a facut o afacere din programul ''Rabla''. Cumpara masini vechi, le duce la Remat, iar apoi vinde voucherul dobandit la casarea masinii. Anul trecut cerea 1.000 de lei. Acum primeste chiar si dublu.

Voucher-ul nu este nominal si este echivalentul unei reduceri de 3.800 de lei la cumpararea unei masini noi. Cum banii pentru prima etapa a programului s-au terminat, iar fondurile pentru a doua sunt blocate, preturile tichetelor au explodat.

Un voucher pe piata libera ajunge sa coste si 3.000 de lei. Asta inseamna o reducere de 800 de lei la o masina noua. Daca aveti norocul si gasiti trei vouchere, economia este de 2.400 de lei.

Din 2005, de cand a inceput programul ''Rabla'', au fost scoase din circulatie aproape 500.000 de masini mai vechi de 10 ani. Asta inseamna ca in aerul pe care-l respiram n-au mai ajuns 2.500 de tone de monoxid de carbon.