“O investigatie care se finalizeaza acum si care este foarte importanta ca si impact, vom iesim cu ea in curand pe consultare publica, vizeaza domeniul farmaceutic, in care analizam penetrarea medicamentelor generice, modul de prescriere a anumitor medicamente, analizam modul in care medicii pot fi influentati in activitatea lor de prescriptori de catre companiile farmaceutice. Datele sunt foarte interesante (...) Unul dintre capitole vizeaza tocmai penetrarea genericelor. Si ne uitam pe 36 de piete pe care noi le analizam in 2009, le analizam acum in evolutie sa vedem in ce masura pe aceste piete nivelul de penetrare a genericelor a crescut sau nu. Situatia nu este imbucuratoare, deci nu observam o penetrare a genericelor asa cum se intampla in celelalte state ale Uniunii Europene. In raport am analizat posibilele cauze ale lipsei de penetrare a genericelor, le veti vedea in momentul in care sunt supuse consultarii publice”, a spus Daniela Badila, potrivit Agerpres.

Reprezentanta Consiliului Concurentei a aratat ca pana acum s-a constatat ca in principal lipsa de penetrare a genericelor pe piata romaneasca sau penetrarea slaba a acestora se datoreaza lobby-ului companiilor de medicamente inovative, care aloca sume foarte mari ca bugete de marketing, pe care le adreseaza medicilor prescriptori, in principal medicilor de familie, dar si medicilor de pe anumite specialitati.

Aceasta a spus ca cifrele vor fi facute publice si ca, in prezent, chiar daca ar exista indicii referitoare la posibile intelegeri anticoncurentiale intre companii, acestea sunt confidentiale, intrucat “ar putea face obiectul unei investigatii de incalcare”.

Daniela Badila a precizat ca, anul trecut, Consiliul Concurentei a dat amenzi in valoare totala de 53 de milioane de euro si ca in acest an vor continua investigatiile sectoriale.