"Achizitia Ferrosan si extinderea unitatii de ambalare de la Cluj-Napoca face parte din strategia Pfizer pe termen lung si demonstreaza angajamentul nostru fata de piata din Romania. Desi ar fi nevoie de modificari importante in mediul de afaceri care ar putea facilita si alte investitii similare, suntem de parere ca in acest moment, Romania reprezinta o investitie strategica importanta", a declarat Nolan Townsend, country manager al Pfizer Romania.

Ferrosan face parte din reteaua globala de productie si aprovizionare Pfizer si are, in prezent, o capacitate de ambalare de 6 milioane de cutii pe an folosind echipamentele de ambalare existente, iar intentia companiei este de a creste aceasta capacitatea in urmatorii 3 ani.

Investitiile Pfizer vizeaza de asemenea extinderea spatiului de depozitare a materiilor prime, materialelor de ambalare si produselor finite. Finalizarea lucrarilor este estimata pentru finalul lunii martie a anului viitor, iar investitia totala este de 5,4 milioane de dolari.

"In momentul de fata, Pfizer face aceasta alocare de capital pentru remodelarea fabricii ca parte integranta a unei strategii globale. Transferam productia catorva produse din Soborg (Danemarca), de la furnizori terti si din Aprilia (Italia) catre Ferrosan Cluj-Napoca. Acesta este motivul pentru care avem nevoie sa ne extindem capacitatile de depozitare. Obiectivul nostru este de a creste productia la Ferrosan de la 3 milioane de ambalaje in 2013 la 11 milioane in anii urmatori, insa capacitatea noastra este chiar mai mare", a afirmat declara Kirsten Mortensen, directorul general al Ferrosan Cluj Napoca.

In acest moment, unitatea de la Cluj-Napoca are 124 de angajati, iar numarul acestora poate creste in functie de nivelul de dezvoltare al fabricii.

In 2011, Pizer a cumparat, de la fondul Altor, compania daneza Ferrosan Consumer Healthcare, prezenta in Romania printr-o unitate de productie de suplimente alimentare si activitati de distributie la Cluj.

Producatorul american Pfizer ocupa locul cinci pe piata farmaceutica romaneasca, cu o cota de piata de 5,1% la finele trimestrului al doilea, potrivit Cegedim.