"Datorită Uniunii Europene, Bucureștiul va dispune de o rețea de metrou modernă. Acest lucru va avea un impact pozitiv asupra calității aerului din oraș, companiilor locale, turismului și, bineînțeles, asupra locuitorilor din cartierele ce vor fi astfel deservite", a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu.

După finalizare, noua secțiune va lega partea de vest de centrul orașului, de la strada Râul Doamnei la stația Eroilor, care conectează liniile 1 și 3. Aceasta va avea o lungime de aproape șapte kilometri, cu 10 noi stații și un depou.

Peste 64.000 de bucureșteni ar urma să beneficieze de noua secțiune, care vor călători între cele două puncte ale orașului în mai puțin de un sfert de oră. Lucrările ar urma să fie finalizate până în iunie 2018.

Directorul Metrorex anunța în iulie ca sapaturile la tunelul Magistralei 5 din Drumul Taberei au fost finalizate, urmand ca in a doua parte a anului viitor metrourile sa fie puse in circulatie pe traseul Raul Doamnei – Eroilor.

El a mai spus ca pe aceasta linie vor circula metrouri din flota existenta, insa se lucreaza la caietul de sarcini pentru achizitia a 13 trenuri, procedurile urmand sa dureze in jur de doi ani.

Lucrarile la Magistrala 5 au inceput in 2011, primul termen de finalizare a lucrarilor fiind 2014. Termenul a fost amanat de mai multe ori, in luna noiembrie 2016 autoritatile sustinand ca lucrarile vor fi terminate la finalul anului 2017.

Proiectul Magistrala 5 de metrou - Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera) inclusiv Valea Ialomitei va avea o lungime totala de aproape sapte kilometri, un numar de 10 statii si un depou. Valoarea totala a proiectului este de circa 3,12 miliarde lei cu TVA.

Constructorul sectiunii Raul Doamnei - Eroilor din Magistrala 5 este Asocierea Astaldi (Italia) - FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania) - AB Construct (Romania).