Modelul dorit trebuia sa fie dispus sa-si acopere corpul voluminos cu fructe si legume. Magazinul „American Apparel”, sponsorul competitiei s-a aratat incantat de Nancy Upton, „manechinul” gasit.

Shootingul a atras foarte multa publicitate in media din Regatul Unit, lucru care i-a pus pe jurnalistii englezi sa se intrebe: devine un nou trend ca designerii sa se orienteze spre hainele pentru oamenii cu dimensiuni voluminoase?

Potrivit The Economist, producatorii de haine atrag atentia consumatorilor cu marimi XXL. Pentru acestia din urma, shoppingul poate fi o activitate destul de neplacuta, obositoare, chiar traumatizanta. Factorii care-i afecteaza de cele mai multe ori pe clienti sunt proba cabinei (se simt frustrati si nefericiti atunci cand trebuie sa se probeze in fata oglinzii, intrebati de vanzatoarele slabe din magazin daca au nevoie de alt numar) si gasirea vestimentatiei potrivite.

Greutatea corporala este perceputa diferit la nivel global, dimensiunea hainelor fiind doar una dintre aceste modalitati de masurare. 80% dintre femeile chestionate de Charming Shoppes, retailerul numarul unu din Statele Unite, care creeaza si comercializeaza haine XXL, au marturisit ca una din principalele probleme cu care se confrunta in ceea ce priveste vestimentatia consta in achizitionarea unui sutien pe masura. La propriu vorbind. Acesta este, de fapt, si motivul pentru care, piata vestimentara XXL reprezinta mai putin de o cincime din totalul vanzarilor de haine din Statele Unite, potrivit datelor companiei de cercetare Marshal Cohen.

Oamenii grasi isi pot achizitiona haine pe internet fara sa se simta stanjeniti, dar chiar si asa, gasirea unor produse care sa le vina perfect este o sarcina destul de grea. Pe online, volumul vanzarilor XXL creste la 11% din totalul vanzarilor din SUA. Mai mult, atunci cand consumatorii cu dimensiuni mari isi gasesc vestimentatii care sa le placa, sunt dispusi sa plateasca de doua ori mai mult decat media celorlalti cumparatori mai slabi, care nu intampina probleme de genul acesta, sustine Sucharita Mulpuru, analist al firmei de marketing Forrester Research. Vorbim, asadar, despre o oportunitate pentru retaileri.

Charming Shoppes si-a lansat de curand un instrument care poarta denumirea de Fashion Genius, poreclit si „descoperirea secolului in domeniul modei”. Construit de Zfu, un site care comercializeaza blugi pentru femeile plinute, acesta prezinta un chestionar bazat pe informatiile unor sondaje online. Clientele care-l completeaza sunt intrebate despre forma corpului, hainele pe care le poarta de regula si despre tipul de produse (haine, genti, accesorii) ce le plac. Femeile primesc apoi un profil si cateva produse recomandate stilului si siluetei lor dintr-o baza de date ce include pana la 300 de branduri.

Feedbackul primit a fost unul plin de entuziasm, spune Bill Bass, reprezentant al Charming Shoppes. In prezent, personalizarea hainelor a inceput sa nu mai prezinte atata interes pe cat am vrea, explica Bass. Acesta din urma sustine ca shoppingul cu ajutorul tabletei va fi urmatorul pas revolutionar din industria modei.

Citeste si:

Romania, pe ultimul loc in UE in functie de investititiile in publicitatea online. Analisti: "Pietele emergente au cel mai mare potential de crestere"

Aproape 100.000 de dolari/an salariu + beneficii. CIA recruteaza agenti