Rezultatul, influentat de conditiile meteorologice nefavorabile care au afectat vanzarile in Europa si de cresterea cheltuielilor pentru publicitate, a fost calculat inainte de deducerea dobanzilor si elementelor exceptionale.

"Rezultatele sunt dezamagitoare, iar Carlsberg poate mentine previziunile anuale neschimbate numai datorita influentei favorabile a cursului de schimb valutar", a declarat Eddy Hargreaves, analist la Canaccord Genuity in Londra, citat de Bloomberg.

Veniturile Carlsberg au urcat in trimestrul al doilea cu 4,5%, la 19,59 miliarde de coroane (3,23 miliarde dolari). Excluzand influenta cursului valutar, vanzarile au avansat cu 2%, dupa ce grupul a majorat preturile.

Producatorii de bere au fost afectati de precipitatiile din Europa Occidentala, care au dus la scaderea consumului de bere.

Anheuser-Busch InBev a anuntat in iulie ca vanzarile grupului sunt afectate de vremea ploioasa, iar SABMiller a avertizat in privinta volumului redus al vanzarilor in Europa Occidentala, chiar daca turneul de fotbal Euro 2012 a stimulat vanzarile in tarile Europei Centrale si de Est.