In Romania, piata francizelor este volatila si nu sunt date certe legate de valoarea acesteia, spune Anton Constantin, presedintele Asociatiei Romane a Francizelor, care estimeaza ca pe plan local sunt in jur de 300 de francize si de master francizori, din care mai mult de jumatate sunt straine.

"Cele mai cautate francize sunt in domeniul fast-food, chiar daca nu sunt cele mai ieftine, pentru ca toata lumea cumpara un sandvici, un hamburger. Acestea sunt urmate de cele din domeniul serviciilor."

Anul acesta este un an bun pentru investitii intr-o afacere in franciza, pentru ca se poate obtine un pret scazut la negocierea contractului cu francizorul care se incheie de obicei pe o perioada de cinci ani.

Cele mai cerute francize in aceasta perioada sunt cele a caror investitie nu depaseste suma de 30.000 de euro si au un orizont de timp pentru recuperarea investitiei de unu pana la maxim doi ani, afirma Adrian Gheorghe, managing director al firmei de consultanta in franciza ThinkBig International.

Citeste continuarea in Ziarul Financiar