Este vorba despre co-fondatorul LinkedIn, Reid Hoffman, absolvent al universitatilor Standford si Oxford, care a reusit sa puna pe picioare o afacere de miliarde.

Reteaua de socializare numara acum peste 100 milioane de utilizatori si si-a facut un debut rasunator la bursa din New York, cotatia actiunilor sale crescand de la 45 la 100 de dolari.

Reid sustine ca actuala situatie economica le permite intreprinzatorilor isteti sa-si dezvolte start-up-uri de succes, noteaza Bloomberg. Mai mult, el ii sfatuieste pe antreprenorii curajosi sa profite de starea in care se afla economia la nivel mondial si sa-si dezvolte business-urile.

Intr-una din conferintele pe care le-a tinut in Texas, in luna martie, acesta si-a dezvaluit cele zece reguli antreprenoriale, dupa care se ghideaza in afaceri.

Iata care sunt secretele lui Reid Hoffman:

1. Fii perturbator. Intreaba-te: Este ceea ce vreau sa fac ceva original si diferit de tot ceea ce exista deja? Trebuie sa fie ceva care sa revolutioneze industria. Un exemplu dat de Hoffman il reprezinta compania Skype, ca fiind o organizatie perturbatoare, care indeparteaza barierele existente legate de distanta si bani.

2. Propune-ti un scop important. Pana la urma, investesti acelasi timp si intr-o afacere mica, pe cat investesti intr-una mare. Asa ca, nu refuza sa te gandesti la lucruri marete, totul depinde de modalitatile de realizare a acestor obiective, totul depinde de tine.

3. Dezvolta-ti afacerea. Fa-o cunoscuta. Un business include investitori, consilieri, angajati si consumatori. Cu ajutorul unei echipe mari, vei putea sa faci lucruri importante, in stil mare.

4. Fa-ti planuri. Pregateste-te atat pentru vremuri bune, cat si pentru cele mai putin bune. Trebuie sa fii pregatit pentru orice schimbare economica sau de comportament a clientilor. Daca se intampla ceva grav, trebuie sa ai intotdeauna pregatit un plan B, un plan de rezerva.

5. Persista, dar ramai flexibil. Pe de o parte, scopul tau este sa-ti gasesti o viziune si sa ghidezi ca lucrurile sa mearga intr-acolo. Pe de alta parte insa, trebuie sa dai dovada de flexibilitate si deschidere catre schimbare, atunci cand observi anumite comportamente de piata. „Arta consta in a sti cand sa persisti, cand sa fii flexibil si cand sa jonglezi cu amandoua”.

6. Promoveaza-te din timp. Lansarea business-ului presupune un angajament intre companie si clienti, iar de cele mai multe ori, consumatorii sunt cei care dau verdictul in legatura cu afacerea ta. Ei iti spun ce gresesti si ce nu. Asa ca nu-ti amana intrarea pe piata. Cu cat iti dezvolti mai repede activitatea si ti-o promovezi mai bine, cu atat ai mai multe sanse de castig.

7. Ramai ancorat in realitate. Fii sincer cu tine insuti. Ai nevoie de oameni pe care sa te bazezi cu adevarat, de prieteni care sa-ti spuna verde in fata cum stau lucrurile. Pastreaza-ti aspiratile inalte, dar nu te amagi singur ca esti cel mai bun. Intotdeauna va exista cineva mai bun ca tine. Asta trebuie sa te motiveze.

8. Calatoreste. Gandeste global. Este important sa ai o idee buna despre lansarea unui produs, dar mai important este sa-i cercetezi cu adevarat utilitatea. Sa vezi daca ar fi cumparat de milioane de oameni.

9. Cheia o reprezinta cultura. Mai intai ai nevoie de oameni care sa lucreze pentru tine. Desi experienta joaca un rol esential, pentru inceput este important sa-ti formezi o echipa care sa se poata adapta schimbarilor, pe care s-o dezvolti pe parcurs ce business-ul tau creste.

10. Incalca aceste reguli. Antreprenoriatul nu are niste reguli standardizate. Poti sa-ti faci propriile reguli. Ce-i mai important este sa nu asculti toate sfaturile care vor veni pe parcurs. Fii increzator in propriile cunostinte si aptitudini.

Reid Hoffman este unul dintre investitorii de succes, dupa ce a plasat capital in companii precum LastFM si Zynga.