Pe toate aeroporturile din Mexic au fost instalate ceasuri care masoara cat timp a mai ramas pana pe 21 decembrie, data cand se opreste "calendarul cel lung", creat de vechii mayasi. 

Autoritatile mexicane au investit bani grei intr-o uriasa campanie de marketing derulata in strainatate, iar rezultatele nu s-au lasat asteptate: turistii se inghesuie sa viziteze ruinele civilizatiei maya, ca sa vada cu ochii lor locul de unde a pornit profetia care ar vesti sfarsitul lumii.

Chichen Itza, de exemplu, este unul dintre cele mai importante locuri din cultura mayasilor. Situl arheologic a fost construit in urma cu mai bine de 1.000 de ani. In 2012 a atras peste 50 de milioane de turisti in sud-estul Mexicului.

Campania a fost coordonata de insasi ministrul Turismului de la acea data, care se fereste totusi sa vorbeasca despre apocalipsa mayasha. ''Mayasii cred ca e inceputul unei noi ere. Dar trebuie sa veniti in Mexic sa vedeti singuri care-i adevarul'', spunea Gloria Guevara, fostul ministru mexican al Turismului.

Oamenii de afaceri mexicani au vazut totul ca pe o imensa oportunitate de a face bani. ''Cateva hoteluri din oras ofera reduceri, pentru ca e sfarsitul lumii'', precizeaza Mel Gonzales, proprietar de hotel.

Unii dintre urmasii contemporani ai mayasilor s-au plans de exploatarea comerciala a culturii lor, dar acestia sunt in minoritate.

Cu o saptamana inainte de sfarsitului lumii, la hotelurile din zona cu greu mai gasesti o camera libera, iar autoritatile se asteapta ca numarul turistilor sa creasca in zilele urmatoare.