"O dovada directa in acest sens o constituie profitabilitatea in scadere a afacerilor, scadere evidentiata de scaderea veniturilor bugetare avand ca sursa impozitul pe profit", arata asociatia, intr-un comunicat.

AOAR arata ca sunt greu de inteles masuri precum cresterea accizei pe combustibili, pentru finantarea lucrarilor de infrastructura, in conditiile in care Guvernul nu utilizeaza banii europeni disponibili pentru acest sector.

"Alocarea acestor fonduri in lipsa unui Master Plan pentru infrastructura de transport rutier a Romaniei, document ce ar fi trebuit aprobat prin lege de catre Parlament, propunere facuta public de catre AOAR inca din anul 2009 si refuzata sistematic de toate guvernele, ca si cheltuielile constant neclare efectuate de CNADNR, reprezinta tot atatea semne de neincredere in politica fiscala si de investitii anuntata de Guvern", se mentioneaza in comunicat.

Cu toatea acestea, reprezentantii asociatiei spun ca inteleg necesitatea acoperirii multiplelor cheltuieli bugetare obligatorii, unele fiind generate de masurile inconsecvente adoptate in 2010-2011.

In plus, AOAR a constatat ca in timp ce cresterea economica in anul 2014 este apreciata ca o garantie intreg ansamblul de masuri fiscale nu vizeaza in niciun fel sustinerea mediului de afaceri.

"Afirmatiile publice referitoare la mentinerea cotei de impozitare de 16% si a TVA la 24% ca masuri suficiente pentru a satisface mediul de afaceri reprezinta o reluare, identica, a declaratiilor guvernelor din 2009 si 2010 (pana la cresterea TVA de la 19% la 24%)", se precizeaza in comunicat.

AOAR sustine largirea bazei de impozitare, inclusiv adoptarea unor masuri impopulare, cu conditia ca sursele financiare sa fie folosite eficient, dar respingere cresterea fiscalitatii cu scopul finantarii excesive a cheltuielilor destinate functionarii administratiilor centrale si locale, inclusiv prin investitii fara impact economic sau social.