"Este o investitie in viitor, nu in trecut", sustine Calin Clej, managerul de marketing al diviziei de bauturi racoritoare carbogazoase la PepsiCo Romania, care argumenteaza ca principala miza a campaniei nu este legata de volumele de vanzari, ci de imaginea marcii, pornind de la statutul Pepsi ca "moneda sociala" traditionala in Romania, relateaza Business Magazin.

Proiectul, dezvoltat pe plan local, "ar fi greu de inteles in orice alta tara", spune Clej, care adauga ca reactiile consumatorilor au fost peste asteptari, atat in ce priveste numarul de reactii, cat si in privinta gradului de implicare.

De la debutul campaniei, in urma cu cateva saptamani, numarul de fani pe contul de Facebook al companiei, ajuns la aproape 70.000, creste zilnic cu 5.000 de "like"-uri. "Nicio alta marca activa pe piata nu are un numar atat de mare de fani", afirma managerul.

In plus, numarul de povesti care s-au strans pentru a stabili un punct de plecare si o idee centrala "sunt atat de multe, incat campania poate fi reluata an de an, pe termen nelimitat". Pentru realizarea spotului publicitar au fost folosite filmari de epoca, de acum 30-40 de ani, iar imaginile reunesc poze sepia (imagini care au patina timpului) din arhive personale, care dezvaluie crampeie din viata de atunci.

De fapt, nostalgia fata de viata din acele perioade a capatat deseori o forma cat se poate de concreta: "au intrebat foarte multi oameni de-a lungul anilor", spune oficialul companiei. Asa ca in toamna trecuta s-au hotarat sa pregateasca pentru 2011 o campanie care sa aduca in lumina reflectoarelor vechiul Pepsi. Elementul central al proiectului este sticla, a carei executie creativa a fost facuta la finalul anului trecut, inspirata de sticlele in care era imbuteliata pe vremuri bautura racoritoare.

Citeste mai multe pe www.businessmagazin.ro