Sindy a fost lansata pe piata in 1963 sub titulatura de “vecina de alaturi”. Papusa cu par scurt, blond si ochi albastri, “etala” o tinuta de zi, formata din blugi si o bluza lejera. Infatisarea modesta a disparut insa astazi, transformandu-se intr-o Sindy plina de viata, cu cizme albe, inalte, cu sandale cu platforma si o rochie mini, in carouri.

Detinatorul britanic al brandului Sindy, Pedigree Toys, pregateste o relansare de mare anvergura pentru a celebra cea de-a 50 aniversare a faimoasei papusi, sperand astfel ca jucaria preferata a celor mici sa-si recapete gloria de alta data.

Cu mai mult de 150 de milioane de exemplare vandute de-a lungul timpului, Sindy a fost considerata, in repetate randuri, cea mai vanduta jucarie, atat in Marea Britanie, cat si in alte state.

Din 2008, odata cu disparitia lantului de magazine Woolworths, care a detinut in exclusivitate licenta pentru comercializarea papusilor, brandul nu a mai fost cunoscut pe piata si a cazut in anonimat. Vanzarile care in 1995 atingeau apogeul, ajungand la 64 milioane de lire sterline, au scazut acum la doar 3-4 milioane de lire pe an, scrie The Guardian.

In perioada sa de glorie, “vecina de alaturi” s-a aflat pe primele locuri pe pietele din Europa, inregistrand o cota de piata de peste 80% spre sfarsitul anilor `70, inceputul anilor `80.

In 1980, Sindy a inceput sa „poarte” rochii de seara create de creatorii Emanuels, care au realizat rochia de mireasa a printesei Diana. Cativa ani mai tarziu, rivala sa de la Hollywood, Barbie, care domina piata nord-americana, precum si cea sud-americana, si-a facut o intrare triumfala, ajutata de moda inspirata de popularele show-uri de televiziune americane din acel moment, Dallas si Dynasty. Barbie a detronat-o pe Sindy, situand-o pe locul doi in topul preferintelor celor mici.

In 1970 detinatorul de atunci al Pedigree, Dunbee Combex Marx, a dus-o pe Sindy in Statele Unite, unde a atins o cota de piata de 10 procente. In 1986, Pedigree s-a aliat cu Hasbro. Impreuna au remodelat produsul, gandind o papusa asemanatoare cu Barbie, in incercarea de a face cunoscuta compania Mattel, pretutindeni in lume. Initiativa a esuat, insa, cand Mattel a dat in judecata Hasbro pentru “cateva abateri”.

Spre sfarsitul anilor 1990, Pedigree a recuperat brand-ul de la Hasbro si a relansat jucaria cu ajutorul companiei bitanice Vivid Imaginations. Si in 2006 lantul de magazine Woolworths a incercat sa relanseze ceea ce fusese candva cel mai bine vanduta papusa englezeasca, fara prea mare succes. Sindy a ocupat doar locul sapte in topul celor mai bine vandute jucarii din Anglia.

In prezent, vanzarile papusilor Barbie se majoreaza anual, in SUA, cu aproape 23%. Directorul executiv al Pedigree, Jerry Reynolds, este de parere ca este un semn bun pentru relansarea produsului, eveniment pe care il pregateste in 2013, odata cu celebrarea celor 50 de ani de la aparitia papusii.

Barbie si Sindy au avut succes in randul copiiilor, dar s-au adresat unor grupuri diferite de varsta, noteaza cotidianul briranic. Sindy era destinata, in principiu, fetitelor care mergeau la gradinita, in timp ce Barbie devenise populara in randul fetelor mai mari, care frecventau deja scoala primara.

Dupa incercarea de patrundere fara success pe piata americana, Pedigree Toys se pregateste sa atace curand Europa. Papusile originale au devenit astazi obiecte de colectie, ale caror preturi de vanzare ajung si la 1.500 de lire sterline. Logo-ul Sindy este inregistrat si protejat in 56 de tari.

Cu un pret de aproximativ 15 lire, papusa Sindy, varianta 2013, va avea gene lungi, par mov si jambieri in culori electrizante. Ea va avea o multime de prietene, dar niciun iubit.

“Atata timp cat Sindy este actuala, tine pasul cu schimbarile modei si tehnologiei, nu exista niciun motiv sa credem ca ea nu va exista pentru inca 50 de ani“, sustin producatorii.