In afara de Bulevardul Elisabeta, pe care vor circula in continuare masinile, intreaga zona va fi pietonala. Piata va fi pavata cu piatra nobila, iar 30% din suprafata ei va fi amenajata ca spatiu verde. Vor fi montate si multe corpuri de iluminat.

''Eu sper ca intr-o luna si jumatate lumea sa circule, sa stea la umbra la pomii pe care-i asezam acolo, cu trotuarele refacute”, spune Sorin Oprescu, primarul general al Bucurestiului.

Proiectul este inspirat din Bucurestiul interbelic, cand intreaga zona era doar pentru o iesire la aer curat.

Ramane, insa, o problema. Acum 72 de ani se aflau pe strazile Capitalei 20 de mii de autoturisme. In prezent, in Bucuresti sunt inscrise in circulatie peste un milion o suta de mii de masini, adica de 55 de ori mai multe.

Pasajul subteran pe trei niveluri, construit exact sub Piata Universitatii, ar putea rezolva doar o parte din nevoia uriasa de locuri de parcare. Autoritatile sustin ca vor incapea aici 420 de vehicule si 21 de motociclete care vor fi taxate cu cel putin un euro pe ora. Lucrarea a costat 8 milioane de euro.

Tot in buricul Capitalei, primaria va modifica si zona de la Facultatea de Arhitectura. Emblematica fantana arteziana va disparea din peisaj, iar pavajul va fi refacut cu placi de granit gri, negru si roz.