Terenul din port este domeniul public al statului si este gestionat de Administratia Porturilor Constanta care il inchiriaza pamantul celor aproape 800 de companii care fac afaceri de miliarde de lei.

Si cum Portul Constanta este o mina de aur, nu e de mirare ca se dau lupte pentru controlul sau, lupte ascunse insa de ochii opiniei publice.

Caracatita din portul Constanta este mai puternica decat orice si reuseste sa stranga tentaculele atat de bine incat nimeni nu poate sa faca nimic”, spune unul dintre cei mai influenti oameni de afaceri din port.

Administratia portului colecteaza bani de la operatorii portuari, dar si mai important, ii cheltuie in contracte generoase cu firmele de casa ale Constantei. Mizele sunt de miliarde de lei iar batalia se da la cel mai inalt nivel.

In ultimii ani, primarul Radu Mazare si-a exprimat intentia de a prelua controlul Administratiei Porturilor Constanta de la Ministerul Transporturilor. Spune chiar el de ce: „Pentru ca ca am constatat ca in 24 de ani de la Revolutie el merge mai prost decat pe vremea lui Ceausescu”. Pe de alta parte, oamenii de afaceri cred ca „porturile nu sunt o jucarie pentru politicieni”.

In 2012, dupa preluarea puterii de catre USL, la conducerea portului au fost propulsate persoane din PSD Constanta. A aparut o intreaga increngatura politica, dar si de familie. Insa, desi era vorba despre apropiati ai primarului Mazare, performantele promise nu s-au vazut.

Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, constanteanca de origine, a recunoscut ca sunt „probleme care trebuie rezolvate rapid”. Dar totul a ramas la stadiul de promisiuni, mai ales dupa plecarea liberalilor de la guvernare. Viitorul portului Constanta nu arata deloc bine.