1. Dupa titei, cafeaua este cea mai vanduta marfa din lume

Productia mondiala de cafea valoreaza 100 de miliarde de dolari si depaseste marfuri precum zahar sau porumb, scrie Business Insider.

2. La nivel global, populatia bea peste 500 de miliarde de cani de cafea in fiecare an

Dintre acestea, 14 miliarde sunt cafele espresso.

3. Exploatatiile de cafea sustin peste 25 de milioane de persoane

Boabele de cafea sunt cultivate in peste 50 de tari din Asia, Africa, America Centrala si de Sud si Caraibe. In plus, 87% din totalul productia de cafea provinde din America.

4. In ciuda diferitelor arome, exista doar doua sortimente de cafea

Cafeaua arabica si robusta sunt cele doua tipuri de cafea obtinute din boabele cultivate.

Boabele din care este obtinuta cafeaua arabica sunt cele mai numeroase (cultivate in proportie de 70%). Din boabele robusta se obtine cafeaua mai concentrata si mai ieftina totodata.

5. Jumatate din americanii cu varsta mai mare de 18 ani beau cafea zilnic

Americanii beau, in medie, 3 cani de cafea pe zi.

6. 75% din cafeina de pe piata provine din cafea

Acest procent este considerabil mai mare decat ceaiul, sucul sau bauturile energizante.

7. Cafenelele, desi sunt considerate restaurante de nisa, au venituri considerabil mai mari decat orice alte business-uri de profil

Rata de crestere a afacerilor cu cafenele este cu 7% mai mare decat in cazul restaurantelor. Spre exemplu, Starbucks este al treilea lant de restaurante din SUA.

8. 90% din cafeaua produsa la nivel mondial provine din tarile emergente

In schimb, ea este consumata in tarile puternic industrializate. Cei mai mari trei producatori de cafea sunt Brazilia, Vietnam si Columbia.

9. Finlandezii au cel mai mare consum de cafea pe cap de locuitor

In acelasi timp, cel mai mare producator de cafea - Brazilia - se afla pe locul 13 in topul consumatorilor. SUA ocupa doar pozitia 25, insa, ca volum, aici se bea cea mai mare cantitate de cafea.

10. Cafeaua "Fair Trade" ocupa un segment mic de piata, dar este in crestere
 
Prin conceptul "Fair Trade", companiile sprijina producatorii din tari in curs de dezvoltare sa obtina conditii comerciale mai bune pentru produsele lor si promoveaza sustenabilitatea.
 
Citeste si:
 
Retailerii renunta la codurile de bare de pe haine. Cum achiti produsele