Daca lor le merge bine, le merge si altora: intra valuta in tara, sunt mentinute locuri de munca si vistieria statului castiga din impozitul pe profit.

In Timis, un fabricant de roboti industriali este tinut in viata de exporturi. Si in industria textila, managerii spun ca tot exporturile sunt cea mai buna miscare. Daca pe piata interna se produce pe stoc, ceea ce ii face pe multi sa stea cu marfa prin depozite, la export vanzarea este garantata.

Dacia, cel mai "greu" exportator al Romaniei, spune ca vanzarile de automobile pe pietele externe au crescut cu 40% de la inceputul anului fata de perioada similara din 2009. In top sunt Franta, Italia si Spania. Succesul Dacia la export a dat de lucru multor firme furnizoare din toata tara.

"Am dat de lucru la aproape 800 de colaboratori, furnizori din industria orizontala, deci nu este liniste sociala doar in zona Arges, ci in toata tara", a spus Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.

Per total, industria este pe plus. Sustinuta sau nu de curs, este oricum singura sansa a producatorilor pe o piata interna extrem de firava.

"De sapte luni suntem intr-o revenire substantiala. Am reusit sa recuperam in acest interval de timp aproape 95% din pierderea de export", a precizat Mihai Ionescu, presedinte ANEIR.

In primele 4 luni din 2010, valoarea exporturilor a crescut cu 24%, la aproape 11 miliarde de euro.