Spune ca a cumparat 6 platforme petroliere cu bani de la banca. Merge la serviciu si sambata, si duminica si tot ce castiga reinvesteste.

Pe de alta parte, are si contracte in toata lumea. Compania sa, Grup Servicii Petroliere, cu baza in Constanta si trei sferturi dintre angajati romani, e prezenta in Marea Nordului, in Golful Mexic, dar si in Rusia. A facut inclusiv o parte din infrastructura pentru Jocurile Olimpice de la Soci.

Acum insa se gandeste sa-si mute afacerile din Romania, din cauza conditiilor din portul Constanta. I-a spus asta si fostului ministru, Ramona Manescu, si le-a recomandat si celorlalti operatori portuari.

Motivul? Comanescu spune ca, desi companiile pe care le controleaza sunt cel mai mare platitor de taxe si impozite din Dobrogea, nu primeste nimic in schimb.

Portul Constanta are un mare avantaj, este portul la Marea Neagra cu cea mai dezvoltata infrastructura - terestra, aero si feroviara. Asta s-a facut pana in 1989, din 1989 incoace nu s-a mai facut nimic. Nu s-a mai investit in reconstructie, nu s-a mai investit in mentenanta. Dezvoltarea portului s-a facut haotic. O padure de macarale intr-o parte stau, intr-o parte nu stau. O sa vedeti in portul Constanta masini care plimba cherestea dintr-o parte in alta. Nu exista un plan clar, aici incarcam cherestea, aici incarcam cereale, fier, masini si asa mai departe. Totul este un haos total”, spune el.

Gabriel Comanescu este atat de nemultumit de conditiile din Portul Constanta ca se gandeste sa se mute la bulgari. Mai ales ca acestia, afland de situatia de la noi, ii fac oferte mai avantajoase.

Supararea sa pe autoritatile Portului Constanta nu e nejustificata: in Olanda, unde a concesionat 3 hectare de teren in portul Rotterdam, a primit un loc in Consiliul de conducere al portului. In Romania, in schimb, e la bunul plac al politicienilor.