Totusi, parolele clientilor nu au fost furate de catre hackeri in urma atacurilor cibernetice, care au avut loc in septembrie-octombrie 2016 si in iunie-iulie 2017.

Acestia au obtinut, in schimb, acces la datele personale si detaliile financiare a aproximativ 400.000 de clienti ai UniCredit.

Aceste atacuri cibernetice au vizat un partener comercial extern al bancii, care nu a fost identificat de catre UniCredit.

De asemenea, reprezentantii bancii nu au explicat cum hackerii au reusit sa obtina acces la date sau cand au fost descoperite aceste atacuri cibernetice. O sursa apropiata sustine ca reprezentantii bancii au descoperit abia luni sau marti cele doua atacuri cibernetice care au expus datele clientilor UniCredit.

Banca a adoptat imediat toate masurile necesare pentru a preveni o repetare a unui asemenea atac”, au declarat reprezentantii bancii, care au informat deja autoritatile abilitate in acest sens din Italia.

Insa, directorul departamentului de tehnologie a informatiei a explicat ca datele accesate de hackeri nu au permis efectuarea vreunei tranzactii financiare dintr-un cont UniCredit.

Nu stim de ce au fost obtinute aceste date”, a declarat Daniele Tonella.

In ultimii ani, atacurile cibernetice asupra unor banci au devenit din ce in ce mai sofisticate si au rezultat in pierderi financiare din ce in ce mai mari. Aceste atacuri au evoluat dincolo de simple brese de securitate, prin care sunt furate date personale, la atacuri de timp denial-of-service, care au doborat serviciile de banking online pentru zile intregi si chiar au patruns in inima sistemului bancar.

In noiembrie, mai multi hackeri au furat peste 2,5 milioane de lire sterline de la Tesco Bank din Marea Britanie.

Actiunile UniCredit au scazut cu 0,9 procente la deschiderea burselor, dupa dezvaluirea atacurilor cibernetice care au lovit banca din Italia.