Asfaltul care “se repara singur” nu este deloc un concept SF si este deja testat pe 12 drumuri din Olanda, unul dintre ele functionand inca din 2010.

Solutia a fost gasita de profesorul Erik Schlangen, cercetator in domeniul materialelor la Universitatea din Delft, Olanda, scrie The Verge.

Toate cele 12 drumuri pe care se foloseste deja materialul inventat de Schlangen sunt inca in stare perfecta de functionare.

Cercetatorul spune, insa, ca termenul de valabilitate al asfaltului clasic este de 10 ani, deci de acum inainte se va vedea daca materialul inventat de el are o durata de viata mai lunga.

Asfaltul inventat de Schlangen contine fibre minuscule de otel, care il transforma in conductor. In momentul in care o masina speciala dotata cu magneti trece peste acest tip de asfalt, incalzindu-l, materialul se inmoaie, iar fibrele de otel se apropie unele de altele, reparand astfel gropile din drum.

Potrivit cercetatorului olandez, si soarele poate actiona asupra asfaltului “minune”, insa caldura solara nu este suficienta pentru a declansa procesul.

Asadar, asfaltul inventat de Schlangen nu “se vindeca” in totalitate singur, pentru ca este nevoie de masina care sa-l incalzeasca si care sa apropie particulele de otel, dar este superior asfaltului clasic, pentru repararea caruia trebuie inchise drumurile zile intregi.

Profesorul de la Universitatea din Delft estimeaza ca materialul inventat de el va fi cu 25% mai scump fata de asfaltul clasic, insa poate dubla durata de folosire a unei strazi fara a fi nevoie de reparatii, astfel incat, in final, economiile vor fi semnificative. Potrivit unui calcul realizat de cercetator, in Olanda s-ar putea economisi 90 de milioane de euro pe an, daca se va folosi acest tip de material.

Cercetarea in laboratorul lui Schlangen merge mai departe, acesta sustinand chiar ca acest tip de material ar putea ajuta si la incarcarea masinilor electrice.

Faptul ca asfaltul contine fibre de otel inseamna ca acesta poate fi incarcat electric, ceea ce va face posibila incarcarea masinilor cu electricitate in timp ce acestea asteapta culoarea verde a semaforului”, merge mai departe Schlangen cu inventia sa. “Deocamdata este devreme sa spunem daca acest lucru va fi posibil, dar vom incepe in curand sa facem teste”, a mai spus cercetatorul olandez.