Porivit datelor centralizate de Bloomberg, schimbarea din clasament se datoreaza cresterii economice de 11,5% inregistrate de Tianjin anul trecut, mult peste media nationala. In urma cu 10 ani, economia Tianjinului reprezenta doar un sfert din cea a orasului-stat Hong Kong.

Tianjin are porturi, are petrol, are cate putin din toate, in timp ce Hong Kong se bazeaza in principal pe servicii financiare. Aceasta schimbare in clasament este inca o dovada a urnabizarii uriase a Chinei”, este de parere James McGregor, presedinte al biroului din China al firmei de consultanta APCO Worldwide Inc.

Tianjin, care are aproximativ 14 milioane de locuitori, dublu fata de Hong Kong, este un nod feroviar, locul prin care trec toate marfurile si bunurile care merg la export sau care intra in tara. Grupul Airbus a dechis aici prima linie de asamblare din afara Europei, iar Toyota creste capacitatea de productie la fabrica din orasul chinez cu inca 50.000 de masini.

Centrul orasului s-a dezvoltat masiv in ultimii ani, concurand astazi cu celebrul Manhattan, datorita cladirilor care seamana cu centrele financiare Rockefeller sau Lincoln.

Apropierea Tianjinului de Beijing – cele doua orase sunt legate de o retea feroviara de mare viteza, distanta fiind parcursa in 40 de minute – face ca multe dintre companiile de top din capitala sa migreze catre Tianjing, ducand astfel la dezvoltarea orasului.

Hong Kong, desi se afla sub administrarea speciala a Chinei, alaturi de Macau, este independent din punct de vedere juridic si financiar si are moneda proprie (dolarul din Hong Kong, a opta cea mai tranzactionata moneda din lume).