Germania practica de la 1 ianuarie un salariu minim universal de 8,50 euro brut pe ora. Aceasta este singura tara europeana care nu acorda exceptii pentru salariatii in tranzit, respectiv soferii profesionisti care nu petrec decat cateva ore pe teritoriul german.

In urma contestatiile exprimate de transportatorii rutieri din tarile vecine, Uniunea Europeana a demarat o procedura pentru a verifica daca legea germana este conforma cu dreptul european, in conditiile in care in celelalte tari care practica un salariu minim pe economie sectorul transportul rutier este scutit.

Dupa o analiza a legii germane, Comisia a precizat marti ca a decis sa trimita Germaniei o nota instiintare oficiala, acesta fiind primul pas al procedurii de infringement.

“Desi sprijina in totalitatea introducerea legii salariului minim in Germania, Comisia considera ca aplicarea prevederilor acestei legi la toti operatorii din transport care trec pe teritoriul Germaniei restrange intr-o maniera disproportionata libertatea de a oferi servicii si libera miscare a bunurilor”, se arata in comunicatul Comisiei.

Autoritatile germane au la dispozitie doua luni pentru a raspunde la argumentele inaintate de Comisia Europeana.

Asociatiile de transport rutier din Romania, Ungaria, Polonia si Republica Ceha - UNTRR, MKFE, ZMPD, CESMAD Bohemia - au organizat pe 25 martie un protest comun la Bruxelles impotriva masurilor de neoprotectionism, cum ar fi noua lege privind salariul minim din Germania (MiLoG) si legea Macron, acesta fiind primul protest organizat la Bruxelles, dupa o serie de manifestari publice care au avut loc la nivel national.

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a sustinut ca masurile protectioniste adoptate de Germania, incepand cu acest an, afecteaza grav libertatea serviciilor pe piata europeana, principiu fundamental aflat la baza Uniunii Europene.