Cultivatorii de cacao se bucura de recolte consistente in America Latina si Vestul Africii, responsabile pentru aproximativ 70% din productia mondiala.

Cresterea productiei a dus cotatiile futures la cacao la cel mai scazut nivel de dupa 2009, ceea ce reduce costurile pentru companii precum Mondelez International Inc., producatorul ciocolatei Cadbury si biscuitilor Oreo.

"Productia va fi mult mai mare si de aceea preturile scad", a declarat Donald Selkin, analist la Newbridge Securities. Pentru ca tendinta sa se inverseze ar fi nevoie de tensiuni sociale in tarile africane sau de o relansare a cererii, a adaugat Selkin.

Dupa ce anul trecut vremea secetoasa a afectat sezonul trecut recolta din Africa de Vest, in prezent conditiile s-au imbunatatit, iar livrarile si-au revenit. Stocurile in depozitele monitorizare de ICE au crescut cu 38% dupa ce in luna decembrie 2016 au atins cel mai scazut nivel de dupa 2009.

Atat UBS Group AG cat si Citigroup Inc. prognozeaza ca productia mondiala va depasi consumul in acest an. In plus, cresterea ofertei a venit si pe fondul incetinirii cererii. Vanzarile globale de ciocolata au scazut cu 2,3% in perioada septembrie-noiembrie 2016, potrivit Barry Callebaut, cel mai mare procesator de ciocolata. In Europa, cel mai mare consumator, vanzarile au scazut cu 3,1% iar in cele doua Americi s-a inregistrat o scadere de 2%.

In consecinta, cotatiile la cacao au scazut cu 31% in ultimul an la bursa ICE Futures U.S. din New York, atingand saptamana trecuta 1.951 dolari pe tona, cel mai scazut nivel din ultimii opt ani.

Reducerile pentru consumatori ar putea deveni si mai mare pe masura ce producatorii de ciocolata incep sa cumpere noi contracte in avans la preturi mai mici. De exemplu, Hershey Co. are in mod normal o "acoperire cuprinsa intre 3 si 24 de luni pentru diferite materii prime astfel incat scaderile pe care le vedem acum nu se resimt in mod automat in anul curent" a declarat la inceputul lunii directorul general de la Hershey Co., Michele G. Buck.

Chiar daca oamenii consuma mai putina ciocolata in favoarea unor alternative mai sanatoase, este probabil ca de Sfantul Valentin sa lase prudenta deoparte. Potrivit unui sondaj efectuat de Asociatia nationala a comerciantilor cu amanuntul din SUA, aproximativ 70% din americani vor darui ciocolata sau dulciuri de Sfantul Valentin, urmand sa cheltuiasca aproximativ 1,7 miliarde de dolari pe dulciuri.