În urma măsurilor autorităţilor de a ţine sub control virusul, teritoriul chinez Macao a devenit un oraş fantomă, într-o perioadă care de obicei este cea mai aglomerată din an pentru cel mai mare centru de cazinouri din lume.

Starbucks a închis jumătate din restaurantele din China, iar producătorul auto Toyota a anunţat că fabricile sale din China vor rămâne închise până pe 9 februarie, scrie presa internațională, citată de News.ro.

Guvernul local din Macao a anunţat marţi seara că va limita programul prin care persoanele fizice intră în regiune prin China continentală, la câteva zile după ce a suspendat pachetele turistice. Începând de vineri, sosirile au scăzut cu 69%, potrivit celor mai recente date.

Măsurile au fost luate în timp ce numărul deceselor provocate de coronavirus a atins 132 în China, în timp ce numărul cazurilor a urcat cu 1.500.

Virusul a amplificat îngrijorările în fosta colonie portugheză, legate de impactul încetinirii economiei chineze şi protestele antiguvernamentale din Hong Kong.

Toyota a anunţat miercuri că fabricile sale din China vor rămâne închise până pe 9 februarie, ca reacţie la coronavirus. Producătorul auto japonez a anunţat că închiderea fabricilor corespunde cu restricţiile impuse transporturilor de către autorităţile chineze, în timp ce compania evaluează lanul de aprovizionare. Toyota are fabrici în oraşul Tianjin, din nordul Chinei, şi în provincia sudică Guangdong.

Totodată, Renault şi Ford au anunțat că vor relua pe 10 februarie producţia în China, cea mai mare piaţă auto globală, în pofida epidemiei cu coronavirus. Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a informat că va fi reluată producţia la fabrica deţinută cu Dongfeng Group în Wuhan, provincia Hubei, unde se află epicentrul epidemiei.

De asemenea, un purtător de cuvânt al Ford a informat că firma americană intenţionează să reia producţia pe 10 februarie la facilităţile sale de producţie din Chongqing şi Hangzhou, deţinute împreună cu partenerul Chongqing Changan Automobile.

Starbucks a închis jumătate din restaurantele din China, pentru a-şi proteja angajaţii şi a susţine eforturile guvernului de a ţine sub control extinderea virusului.

Lanţul de cafenele a avertizat că extinderea rapidă a infecţiei îi va afecta probabil performanţele financiare. Starbucks are aproape 4.300 de restaurante în China, cele mai multe deţinute în afara Statelor Unite.

Starbucks a deschis primul restaurant în China în ianuarie 1999, iar vânzările din China reprezintă circa 10% din veniturile globale ale Starbucks, fiind cel mai important motor de dezvoltare din străinătate.

Măsura scoate în evidenţă dificultăţile cu care se confruntă companiile cu operaţiuni în străinătate din cauza răspândirii virusului mortal.

Directorul general al Apple, Tim Cook, a spus că Apple ”monitorizează îndeaproape” epidemia provocată de coronavirus, care i-a umbrit estimările pentru viitorul trimestru. Gigantul sectorului tehnologiei a limitat deplasările şi a redus programul de lucru în magazinele din China, în timp ce fabricile furnizorilor rămân închise o perioadă mai lungă de timp decât era planificat.

La începutul acestei săptămâni, Facebook a devenit prima companie americană care a spus angajaţilor să evite călătoriile în China.

Sute de străini au fost evacuaţi din provincia centrală Wuhan, care este epicentrul epidemiei. Avioane charter au plecat din Wuhan cu cetăţeni japonezi ţi ai Uniunii Europene, în timp ce Comisia Europeană a anunţat că va ajuta la repatrierea cetăţenilor europeni, la solicitarea Franţei.

În acelaşi timp, companii din China au recomandat angajaţilor să lucreze de acasă, în încercarea de a încetini răspândirea bolii. Companiile oferă angajaţilor şi vacanţe mai lungi şi spun angajaţilor care revin din cele mai afectate zone să nu vină la serviciu.