Astfel, Danemarca va începe, anul viitor, construcția tunelului subacvatic Fehmarnbelt, care va face legătura cu Germania în doar câteva minute. Spre comparație, în prezent, distanța dintre cele două țări, pe apă, se străbate în aproximativ o oră.

Lucrările la partea daneză a proiectului vor începe în ianuarie 2021 și se estimează că tunelul – cunoscut sub numele Fehmarnbelt, va deveni operațional la mijlocul anului 2029, a declarat ministrul danez al Transporturilor, Benny Engelbrecht.

Acesta a precizat că acordul parlamentarilor este o ”decizie istorică”  și a descris noul tunel ca pe “o nouă poartă către Europa”.

Citește și: Tunelul care va revoluţiona transportul urban. Mașinile vor circula cu 250 km/oră pe sub pământ

Tunelul de 18 kilometri lungime va lega nordul Germaniei de insula daneză Lolland, pe sub Fehmarn Belt, o strâmtoare din vestul Mării Baltice. Construcția a fost amânată cu șase luni, din cauza pandemiei cu coronavirus.

Proiectul de 7 miliarde de euro (52,6 miliarde de coroane daneze) constă în construirea unei duble linii de cale ferată electrificată și a unei autostrăzi cu patru benzi. Acestea vor permite trenurilor și mașinilor să traverseze strâmtoarea în 7, respectiv, 10 minute. Cu un feribot, aceeași distanță este parcursă într-o oră.

Lucrările vor începe cu săparea unui șanț de 60 de metri lățime și 16 metri adâncime pe malul marii, prin care vor fi introduse pe sub apă elemente de ciment, cu o greutate de 73.000 de tone.

Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel de acest fel din lume.

Partea germană ar urma să înceapă lucrările la jumătate anului 2022.