Acordul, estimat la nouă miliarde de euro, trebuie aprobat de Consiliul de Supervizare al Lufthansa şi de Comisia Europeană, adaugă sursele, potrivut Agerpres.

Acestea susţin că în urma acordului Guvernul va deţine o participaţie de 20% în operatorul aerian, dar nu va putea bloca deciziile cheie ale conducerii Lufthansa.

O problemă majoră în negocierile dintre autorităţile de la Berlin şi conducerea Lufthansa o reprezintă statutul celor aproximativ 138.000 de angajaţi ai grupului Lufthansa - care include şi companiile Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings şi Lufthansa Cargo.

Şi rivalele Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de stat.

Un purtător de cuvânt al operatorului aerian, citat de publicaţia germană Bild, a anunțat duminică faptul că Lufthansa vrea să ofere mai multe curse aeriene din iunie. Astfel, aproximativ 20 de destinaţii sunt programate de la mijlocul lunii viitoare de pe aeroportul din Frankfurt, inclusiv Heraklion pe insula Creta, insula Rodos, Dubrovnik în Croaţia, Faro în Portugalia, Veneţia în Italia, precum şi Mallorca, Ibiza şi Malaga în Spania, a informat Bild.

Interzicerea călătoriilor decisă de numeroase ţări din întreaga lume a forţat Lufthansa să blocheze la sol 700 din avioanele sale, ceea ce a dus la o scădere de 99% a numărului de pasageri, astfel că întregul grup Lufthansa pierde în fiecare oră un milion de euro din rezervele sale de lichidităţi.