Alexander Ivannikov, directorul adjunct al Departamentului de Finante si Economie al gigantului rus Gazprom, a anuntat ca, potrivit noilor estimari, constructia tronsonului din Marea Neagra creste costul platit de Gazprom de la 10 miliarde de euro la 14 miliarde de euro. 

De asemenea, Gazprom va plati pentru constructia portiunii de pe uscat a gazoductului 9,5 miliarde de euro, cu aproape 4 miliarde de euro mai mult.

Constructia tronsonului care traverseaza Bulgaria se ridica la cel putin 3,7 miliarde de euro, excluzand costul tevilor, potrivit South Stream Bulgaria. 

Gazprom detine 50% din South Stream Transport, care va construi gazoductul. Ceilalti actionari sunt grupul italian Eni, cu o participatie de 20%, EDF din Franta si Wintershall din Germania, fiecare cu o participatie de cate 15%.

South Stream, cu un cost estimat de 40 de miliarde de dolari, are rolul sa transporte gaze rusesti catre centrul Europei, pe o ruta care sa ocoloeasca Ucraina. 

Operatiunile de amplasare a conductelor pe fundul Marii Negre pentru constructia gazoductului sunt programate pentru noiembrie, desi constructia pe uscat a fost suspendata in momentul in care Comisia Europeana si-a exprimat ingrijorarea in legatura cu acordurile bilaterale pe care Rusia le are cu tarile prin care urmeaza sa treaca gazoductul, printre care Austria, Bulgaria, Ungaria si Slovenia. Comisia a apreciat ca aceste intelegeri incalca legislatia Uniunii Europene, care stipuleaza ca gazoductele nu pot apartine companiilor care se ocupa cu extractia gazelor naturale. In acest caz, proiectul este condus de catre gigantul rus Gazprom si grupul energetic italian Eni.