"Legatura fixa reprezentata de Centura Fehmarn va scurta considerabil timpul de calatorie intre Germania si partea estica a Danemarcei si tarile nordice spre beneficiul ambelor popoare si al economiei", a declarat comisarul european pentru concurenta, Margrethe Vestager. 

Cele doua tari au discutat ani de zile o legatura feroviara si rutiera prin Centura Fehmarn, o stramtoare din Marea Baltica, intre insula daneza Lolland si cea germana Fehmarn. 

Tunelul lung de 19 km va avea doua linii de cale ferata si o autostrada cu patru benzi si va fi deschis pentru trafic in 2024.

Danemarca ar urma sa asigure majoritatea costurilor proiectului, care sunt estimate la un total de 9,5 miliarde dolari, iar UE o parte din finantare pentru proiect. 

Legarea celor doua insule printr-un pod a fost si ea luata in considerare in trecut, dar tunelul a fost considerat in cele din urma mai sigur si cu un impact mai redus de mediu.