Acest document, elaborat de Ministerele Finanţelor şi Transporturilor, pleacă de la presupunerea că pandemia va reduce lichiditatea Deutsche Bahn cu 11 miliarde euro, conform scenariului de bază, şi cu până la 13,5 miliarde euro, conform unui scenariu negativ, scrie Agerpres.

În aceste condiţii, guvernul german este pregătit să acopere 80% din aceste pierderi prin majorarea capitalului propriu deţinut la Deutsche Bahn, care în prezent este estimat undeva între 6,9 şi 8,4 miliarde euro, în funcţie de obţinerea aprobărilor necesare din partea organismelor europene de reglementare.

În plus, va fi majorat şi actualul plafon de îndatorare al Deutsche Bahn, stabilit la 25 miliarde euro. Chiar înainte de criza coronavirusului compania de căi ferate se situa imediat sub acest plafon.

Potrivit documentului consultat de DPA, Deutsche Bahn a promis că va acoperi jumătate din deficitul de lichiditate, contribuind cu până la 5,1 miliarde euro, graţie unor economii realizate la chletuielile cu personalul şi cheltuielile materiale. În schimb, investiţiile nu vor fi reduse, însă intervalul de timp în care vor fi realizate unele proiecte ar putea să fie prelungit.

Deutsche Bahn a fost nevoit să îşi reducă semnificativ operaţiunile în perioada pandemiei de coronavirus deoarece un număr mult mai mic de persoane au călătorit cu trenul.