In articolele sale despre coliziunea care s-a produs sambata seara la Wenzhou (est), presa trebuie sa "utilizeze informatia facuta publica de catre autoritati" si "sa nu realizeze interviuri independente", se arata in acest document al Departamentului pentru Propaganda, publicat de China Digital Times, un site de informatii despre China, cu sediul in California.

Documentele de la Departamentul Propagandei sunt distribuite conducerii publicatiilor, care, ulterior, transmit aceste ordine redactiilor.

"Nu puneti sub semnul intrebarii, nu elaborati. Este interzisa redifuzarea (postarilor de) pe microbloguri", ordona documentul.

Guvernul chinez obisnuieste sa intervina pentru a limita investigatiile, in urma catastrofelor, obligand mass-media sa utilizeze ca sursa de informatii agentia oficiala China Noua.

Reteaua chineza pentru trenuri de mare viteza, care este, deja, cea mai lunga din lume, urmeaza sa treaca de la 8.358 de kilometri, la sfarsitul lui 2010, la aproximativ 13.000 de kilometri, in 2012, si la 16.000 de kilometri in 2020.

Fostul ministru al Cailor Ferate, Liu Zhijun, a fost destituit pentru coruptie, in februarie. Se suspecteaza ca, la construirea liniei TGV Beijing-Shanghai, inaugurata cu mare pompa, la 30 iunie, au avut loc fraude.

De asemenea, unii chinezi si-au exprimat indoiala cu privire la vointa autoritatilor de a elucida circumstantele accidentului.