Data inaugurarii a fost fixata in urma cu 10 luni de fostul premier Matteo Renzi, care a subliniat ca respectarea acestui termen limita este o chestiune de mandrie nationala. Cu toate acestea, exista indoieli ca infrastructura este gata in proportie de 100%.

"Sper ca nu va fi doar un exercitiu de imagine", a declarat Michele Gigliotti, un avocat din orasul Catanzaro care foloseste in mod frecvent autostrada.

Agentia care gestioneaza reteaua de autostrazi din Italia, ANAS descrie autostrada cu o lungime de 443 de kilometri Salerno-Reggio Calabria drept o bijuterie a ingineriei, cuprinzand 190 de tuneluri si 480 de poduri, viaducte si pasaje care traverseaza un teren muntos.

Autostrada trebuia terminata in 1972 si a fost deschisa traficului in 1974, cu exceptia unei sectiuni de un kilometru afectat de o alunecare de teren care a ramas inchisa pana in 2014. Alte sectiuni au avut si ele nevoie de reparatii majore in ultimii ani.

Cotidianul local Corriere della Calabria a publicat un videoclip are arata mai multe restrictii de trafic pe o singura banda si restrictii de viteza, ceea ce sugereaza ca autostrada are nevoie in continuare de lucrari. O serie de sindicate sugereaza ca autostrada nu va fi finalizata in proportie de 100% inainte de 2018 insa un purtator de cuvant de la ANAS insista ca autostrada este gata iar lucrarile care sunt programate pentru lunile urmatoare sunt doar de mentenanta.

Calabria, regiunea din varful "cizmei", este cea mai saraca regiune din Italia.